Gå til innhold

Hjelp !! Vann fra springen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Glemte meg helt og ga lillemann sukkefri saft ( veldig svak ) med vann fra springen! Gjør det noe????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ville aldri i verden gitt minin min sukkerfri saft/brus eller hva det nå skulle være.. kunstig sukker er værre enn vanlig sukker.. hvis man ikke har diabetes da så klart!

du legger vel merke til om ha nblir syk etterhvert da...

Skrevet

anonym: om hun gir saft eller ikke var ikke spørsmålet...

Skrevet

neida, måtte bare opplyse! var ikke ment som kritikk! :)

Skrevet

Vann fra springen er ikke farlig. Vet ikke hvor gammel han er, men vi fikk høre på 6-ukerskontroll at vann fra springen var greit (det var før sommeren og vi ble forberedt på varmen). Hs sa at de bruker vann fra springen på sykehuset, så da er det greit at vi også gjør det. Men bare kaldt vann. Varmt vann fra springen er det bakterier i.

Skrevet

Mamma ga mine søstre og meg sukkerfri saft da vi var babyer, ingen av oss tok noe skade av det. Tror ikke akkurat at det var sukkerfri Fun eller Gøy for 28 år siden da min storesøster var baby ;)

Er ikke akkurat sånn at han drikker for harde livet da... Han smaker bare litt :)

" du legger vel merke til om han blir syk etterhvert da... "

Den syns jeg var litt småfrekk.... Ikke sikkert at det var ment sånn, men...

Skrevet

Takk for svar :) Han er 4 mnd :) Er sååå overnøye og koker bestandig vann og har i kjøleskapet, men nå glemte jeg meg helt...! * puster lettet ut *

Skrevet

Gir du en 4 mnd baby saft? Hvorfor det?

Skrevet

om han blir syk mente j ang vannet.. ettersom man kan ikke være heeelt sikker på at det ikke er noen "farlige" bakterier i vannet..

det går da som regel bra, men man veit aldri liksom.. er litt klønete med skrivinga jeg c..

Skrevet

Hvorfor ikke? Han fikk smake litt sukkerfri bringebærsaft på flasken sin i kveld, hva er så farlig med det? Jeg døde ikke av det jeg.... Ikke mine søstre heller....

Skrevet

er ikke noe vits i å pumpe babyer/barn full av sukker kunstig sukker estoffer godteri usunn mat kullsyre osv.. for tidlig syns nå jeg..

uansett hvor lite det er.. jeg skal nå vente til min tass ber om det selv..

håpe det er i 3-4årsalderen.. hehe

uansett alt med måte..

De kommer tidsnok til å få i seg alt mulig søtsaker uansett er ikke noe point å begynne så tidlig.. mener jeg.. men folk gjør hva de vil med sine egne barn uansett..

prøve å ikke skrive så klønete nå da..

Skrevet

Det er så innmari idiotisk at folk på liv og død skal kommentere HVA vi gjør i steden for å svare på spørsmålet vi stiller. Martin fikk smake sjokoladekake i dag (1 smule) og leverpostei i går. Stakkars gutten, han blir vel henta av barnevernet snart når alle disse anonyme har ringt inn bekymringsmeldinger. Og tenk; han fikk smake på en is her en dag...

Martin pleier å drikke av min drikkeflaske, ikke noe problem :)

Skrevet

alt på måte da selvfølgelig!

men alle gjør det de tror er best for barna sine..

jeg får vondt i tenna av å drikke brus..

alle i slekta har høytkolestrol og hatt hjerteinfarkter i tidlig alder så jeg vil la tassen min få gode vaner fra fødselen av..

ja selvfølgelig skal han kose seg å få lørdagsgodteri når han blir eldre.. men frukt og bær er også godt å spise..

Skrevet

hei

ville bare si at mest sannsynlig gjør det ingenting å gi vann fra springen til en 4 mnd gammel baby, det er mest for sikkerhets skyld at man gir kokt vann.

derimot er det litt viktig at man tar kaldt vann fra springen fordi det kan være metaller i det varme vannet. hvis det bare var bakterier kunne man jo bare kokt det varme vannet og så var problemet borte, men det er er altså ikke tilfelle.

i tillegg vil jeg nevne at det er riktig som noen sier - det er ikke anbefalt å gi saft med kunstig søtningsstoffer til barn under tre år. det er ikke akutt giftig, så det gjør ikke noe om man får i seg litt, men på grunn av at det er kunstige søtningsstoffer i så mange produkter pluss at man ikke har noe kunnskap om hvilke doser som er ok er det tryggest å prøve å holde seg unna.

jeg er litt lei av at man enten blir stemplet som dårlig mor eller superhysterisk her inne. når jeg leste innlegget ditt tenkte jeg at det selvfølgelig ikke var farlig for gutten din. men når det er tryggere og like enkelt å gi andre ting så hvorfor ikke?

Skrevet

Tror gutten din bare har godt av å få smake litt jeg :) Bare tenk på alt vi stappet i oss da vi gikk gravide :)

Det er så mye hysteri idag, alt er jo farlig jo! Huff og huff.

Skrevet

hvorfor bry seg så mye om lillingen får saft???

(Jeg ble anbefalt av hs å gi sønnen min SUKKERFRI, tynn saft da han var syk!!!)

Skrevet

Helt greit at han får saft, men jeg ville ikke gitt han det på flaske... Flaska er til melk eller vann, ikke noe annet... Bare for å ha sagt min mening...

Skrevet

hei!

jegbor i tromsø og har fått beskjed fra hs om at her er vannet så rent at vi ikke trenger å koke det. det sa hun når lillegullet var 3 mnd. han er 4,5 mnd nå og har det bra selvom han drikker vann fra springen!!

skjønner ikke hvorfor folk skal legge seg opp i alt mulig dritt bare for å provosere her?? kjenner jeg er så lei av denne drittslenginga her på dib

Skrevet

Er også skikkelig lei av at alt skal være så negativt her inne... Syns det er så feigt å være anonym på sånne innlegg!

Spør jo fordi jeg vil ha svar på det jeg spør om, ikke fordi jeg vil ha kritikk fordi jeg lot gutten min smake litt saft....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...