Gå til innhold

kan jeg ha en SA?

VinterSol+2

Anbefalte innlegg

i dag har jeg hatt blødninger..

Hadde brun utflod tidligere i dag, og nå kom det litt, selvom bare noen dråper, friskt blod.

Jeg har hatt på følelsen at noe er galt denne helgen.

Nå er jeg redd og lei meg. vil ikke miste lille spiren min. Kjære lille nurket som denne uken har fått hjerte og nerver...

Fortsetter under...

Annonse

takk jenter..

men lalla, når du hadde sa.. hvor sent i svangerskapet var det?

de sier at det kan være mindre vondt når det er tidlig i svangerskapet nemlig.

har ikke hatt mye vondt. bare noen tak nå og da.. håper litt mer jeg nå da.

klem til dere alle!! godjentene mine!

Oii, sorry, glemte å svare deg. Det var før jeg visste at jeg var gravid engang. Og jeg er ikke lei meg for det, siden jeg var så ung den gangen. Gikk til legen siden jeg hadde så vondt og siden jeg blødde så mye. Og det kom en liten mørk klump som antageligvis var embryoet. Trengte heldigvis ikke utskrapning siden det var så tidlig. =) Håper alt går bra med deg da, vennen.

Klemmer

uff...

masse lykke til i morgen, vet virkelig hvordan du har det... dette skjedde jo meg for bare en uke siden...

men håper virkelig det går bedere med deg!!!!!

jeg var og kjempe redd, men prøvde og holde håpet oppe, men desverre må jeg si at smertene var ikke spessielt sterke i begynnelsen, bare noen tak innimellom...

men det trenger ikke være det samme fordi om altså... e normalt m både blødninger å litt takvise smerter og....

krysser fingrer og ter for deg og din lille spire!!!!

*stor trøste klem fylt med håp*

Mange som opplever å blø litt uten at det er farlig...!!! Men så klart blir alle redde når man blør litt, fordi man forbinder det med at det går galt, i og med at de som mister forteller om blod....

Da jeg gikk gravid med datteren min kom det litt lyst rosa blod, men alt var i orden. Neste gang jeg ble gravid kom det også litt blod, da hadde jeg en MA. Denne gangen kom det også litt blod og jeg ble livredd og sikkert på at det gikk galt - men alt er i orden med den lille i magen (uke 29 nå).

Etter min erfaring trenger absolutt ikke en blødning å bety at noe er galt!!! Om du er veldig redd noe er galt, annbefaler jeg deg tidlig ultralyd (hvis du ikke får legen din til å skrive henvisning, er det mange private klinikker). Det er fantastisk å få se det lille hjerte slå, og sååå deilig å vite at alt er i orden!!!

Lykke til!!!

jeg har snakket med legen på telefonen nå,

og han sa at jeg fikk værsågod å legge meg ned og ta det med ro noen dager.

Blødningene stoppet sånn for det meste opp førjeg la meg i går, så jeg er litt roligeere nå. ingen klumper så langt, og ingen magekramper i natt.

Legen sa det kunne enkelt og greit være et tegn på stress, at det var på tide å ta det med ro, og ville sykemelde meg inntill videre.

Han sa også at hcgnivået mitt var noe lavere enn ønskelig, men at alt dette kunne også gå helt fint.

Så får vi se da.

Skal til kontroll på fredag, da kan jeg spørre om evnt tidlig UL, for å sjekke om alt er bra..

takk for støtten, det hjelper så godt å ha dere her! :)

Bra jenter, er dere!

:)

Annonse

Kan jeg få spørre om noe ?

Hadde dere nettopp hatt sex før du begynte å blø litt?

Om det er en liten trøst hadde jeg friskt blod i trusa og på papir mange mange maange ganger mellom uke 7-11 .

Det er helt normalt. Skjeden er skjør og det kan fort oppstå rifter. Og brunlig utflod kan komme av litt "gammelt" blod.

Selv om jeg har vært på sykehus med kramper og blod, så er jeg nå fortsatt 19 uker på vei og kjenner jenta mi sparke hver dag =)

Legg deg og slapp av, vet det ikke er lett, men prøv å ikke bekymre deg. Spiren sitter nok skal du se.

Masse lykke til =)

nei, vi hadde ikke hatt sex på to dager.

Derfor jeg ble så bekymret.

Men jeg har ingen store smerter, og blødningene er ikke noe særlig mer.

Har snakket med legen og han er også bekymret og jeg er nå sykemeldt intil han har fått tittet nærmere på meg.

Men etter å ha fått så mange godord her inne, og blødningene nesten er borte, og lest mye om det, så føler jeg meg roligere.

skal bare gjøre som legen sier, slappe av og avvente:)

takk for omtanken!

Hei

Eg hadde ein SA for ikkje så lenge siden blødde ikkje masse hadde vont ein dag sånn ca. det eg lurte på om du har fått innvendig ul? det fikk eg då fekk eg bekreftet at det var ein SA, må innrømme at eg syns det er litt rart at legen din ikkje har sendt deg på ein sånn. forstod det slik at du ikkje har fått det. vet kor tøft det er å ikkje vete, leite etter svar på nette og gråte tårer av frykt for ka so skjer.

No skal eg ikkje sei at det har skjedd det samme med deg som det har skjedd med meg. men det kan være greit å vite at du kan få. då vil ein gyn. vite det for dei ser det lett sånn som eg forstod det, det var over på 5-10 min for min del.

Lykke til håper det går bra med deg. tenker på deg.

Masse Helsing

hei:)

takk for omtanken.

Jeg fikk ikke heller denne gangen en GU eller UL, men legen klemte masse på magen min og mente det ikke var noe å bekymre seg for.

Så da er jeg beroliget en gang til, og håper for guds skyld at dette er over nå.. at nå vil resten av svangerskapet bli en fin, fryktløs opplevelse:)

innvendig UL ser dem d på m en gang jah, gjorde dem med meg og...

men så lenge hun ikke har ousha på for å komme tidligere til legen, er det ikke alltid d e så lett...

jeg fikk komme på innvendig UL, måtte dra på sykehuset, og vente til d va noen så kunne ta mg... tok en del timer...

var der i ett tiden og kunne ikke dra før kl var 20.00...

men om legen føler behov fpr hun sikkert d når hun skal dit....

men om blødningene er stoppet opp, og d ikke e noen smerter, går dette helt sikkert kjempe fint!!!

:D:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...