Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 hei. jeg skal til ny lege imorgen ettersom legen jeg har hatt ikke bryr seg me noe.spør om ting så føler en seg bare dum når en er hoss henne, sa og att eg hadde angst for fødselen.fikk eg bare til svar att ja de va veldi9g vondt og de forsto hun godt og att de va en stor unge.gjore jo alt mye bedre..not. har nå skiftet lege i håp om og få mer hjeklp og veiledning og eventuelt få keisersnitt. dette er min første fødsel.veldig angst.men hovegrunnen er vel de att eg ble vettskremt etter jeg var me min søster åpå fødsel som varte fra kl 11 på kvelden til 2 neste dag. det var en kristisk fødsel de havnet i.ettersom søstera mi fikk så store blødninger.så store smerter og ungen kom fortidlig...hun ble også sydd for mye igjen å fikk store problemer så måtte tilbake igjen på sykehuset og ta opp sting...jeg var jo me under denne fødselen og ebstemte meg etter de att jeg aldri skulle få unge.men så er jo ønske så stort.og nå sitter eg her 32 uker på vei og fødselen nermer seg..... har også mye plager og hatt mye komplikasjoner under svangerskapet... og såvitt krefter igjen da de er så lite søvn eg får og så mye angst for fødselen og mareritt. får jeg vondt i magen eller kynnere nå så ber eg vær gang om att de ikke er fødselen som setter igang.selv om jeg er lei og vil bli ferdig og nå. vet ikke hav jeg skal gjøre får eg ikke innvilget keisersnitt. skal til nye legen imorgen.og livredd for ho vil bare syns dette er tåpeligt og ikke bry seg . er de for seint og høre og få de og nå når eg er så langt på vei? vil gjerne høre fra andre me erfaringer og hva dere anbefaler... hilsen fortvilet og redd
Desperat 3 gangs fødende Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Uke 32 er ikke for sent, men du bør gjøre noe nå. Vil råde deg til å kreve å få en henvisning videre til samtale ved sykehuset der du skal føde snarest mulig. Er du heldig får du innvilget ks straks, eller kommer til et sykehus der de har opplegg for å ta vare på de med fødselsangst. Kan jo hende du vil klare å gjennomføre en vanlig fødsel om du kommer i kontakt med jordmor du vil klare å stole på, blir lovet epidural etc. Men dette er ting du må ta stilling til når du har pratet med sykehuset. Er du 100% overbevist om at ks er det eneste riktige for deg må du bare stå på ditt. Du har rett på å bli hørt og dine ønsker skal bli tatt hensyn til.
lizjenta Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 heisann:) var hoss lege idag, og hun forsto meg godt.fikk henvising videre til sykehuset så eg skulle ringe og me et brev om fødselsangsten og alt de påvirket nå. måtte ta denne straks i og me att ungen hadde lagt seg så ned og boret seg fast nå.regnet di som regel 4 uker frem til fødsel.så hun trodde eg ville fø før.som eg selv hadde følelsen på og. har også problem me underlivet å de vsite seg eg hadde litt stor blodansamling i underlivet og eg og barnet hadde antaglivis ikke samme blodtype. så nå er de bare sykehuset neste.får eg håpe di tar meg alvorligt. takker for svar:)
Yrha Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Lykke til, og håper de hører på deg. Du har tydeligvis fått skrekken etter at du var med søstera di, og dette burde de respektere. Jeg har også fødselsangst (uten 'gyldig' grunn, faktisk), men må bare si at jeg var med ei venninne når hun tok planlagt KS, og det var utelukkende en positiv opplevelse. Så lykke til, håper du får den fødselen du ønsker deg!
lizjenta Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 takker for svar:) håper virkelig dette går i orden eg og ,er temmelig slitsomt og trettende for samboeren min og ettersom jeg maser sånn om dette,+ alle plagene eg også har hatt.skulle ringe sykehuset og fikk en lapp me meg fra legen der de står om dette, så fikk eg velge om eg ville ha en fødselslege eller jordmor,vet ikek hav som er lettest å snakke me jeg? noen råd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå