Gå til innhold

Oktober: Javel, Stavangerjenter!! (og andre oktobermødre) Kossen går det?


Minesmå:)+en til!

Anbefalte innlegg

Nå e gutten min blitt 11 dager=).

Det går ganske bra her hjemma, men han ser ud t å ha vondt i magen ganske ofta. Det boble i magen hans, og nå nettopp prøvde eg med MINIFOM-dråper før måltidet. Får håpe det hjelper... Han har ikje såve i heila dag pga magen...stakkars lille...SÅ trøtte. Vrir og vrenge på seg heila tiå...=(

Andre som har opplevd det?

 

SÅ rart å ver her inne då. Nå har me endelig fått barnå våre...løye å tenka på. Me satt jo nettopp på treff med mager!! Håbe me bler ein gjeng på treffet neste gang...

 

Håpe eg hørre fra dokker her inne fra nå av...=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Gratulere med gutten din:-)

 

Nå hva vel eg aldri på treff med dåkkår under graviditeten,syns vel det va litt skummelt :-) Ska dår ver treff nå etter fødsel og?

 

MEN eg fødte ei skjønne liden prinsessa søndag 8 oktober, hu e 22 dager gamale i dag:-)

Eg hadde termin 22 oktober så det var herlig at hu kom ut 2 uker før termin:-)

 

Ellers e hu veldig snille, ganske mye våken, å grine kun når hu e sulten..men hu spise veldig mye syns eg, e nødt å kombinera amming & erstatning for at hu ska bli skikkelig mett og roa seg...

Ellers flyr jo dagene avgårde med ein ny baby i huset!!

 

Kordan hva fødselen din då?

 

Eg hadde ein tøff fødsel...pressa i 1 1/2 time før legen kom med den kjekke sugeproppen sin! trodde eg sko dø av redsel då!!...og det va så j.... vondt..det værste eg har opplevd, håbe eg slippe sugepropp neste gang....

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Ja, eg håbe ivertfall at d ska ver mer treff nå itte me har fått di små..D e jo litt drid å gå rondt her hjemma aleina heile dagane, selv om d e herligt å bare kosa seg me den lille og då.. Trenge å komme oss ud=)

 

Joda, eg hadde ein drømmefødsel syns eg sjøl då. jordmor sa og at d va ein kjempeflotte fystegangsfødsel=) D e eg SÅ glad for. Eg kom inn me 7 cm åpning, og etter 3-4 timer va gutten ute. Presset i 15 min ca. Va ei heilt utrolige jordmor eg hadde. Ei svenske....åååhhh, ville jo ta na me meg hjem=) HAHA.

 

Hørres ud som ein tøffe fødsel på deg ja...kan ikje forestilla meg d egentligt...me sugekopp å greier..off.

 

Kossen e hu lilla nå då? Kossen sove hu om nattå?

 

Her har Leon ein uroligge periode på kvelden fra ca 11-01.30. Då nekte han å såva..off.. men når han sovne i hall to tiå sove han te 05.30, så te 08.30, så d går jo greit, og eg føle eg får nok søvn.

 

Kjekt å hørra fra stavangermødre..=) E dårr seriøst ingen andre her?????!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå klarte eg å potla meg t denne siå! blei jo skam gla for at det fantes oktober-sia her inne på dib og!! :D

 

Eg fekk ei jenta den 13 oktober, dagen itte termin.. Hu va 2924 gram og 49 cm! og hu hette Lycke!

 

Fødselen varte jo si tid, vannet gjekk onsdagskveld, riene starta torsdagskveld, og hu va ude fredag kl.14:12!!! Tøffe fødsel, men det går kjempe fint me oss begge!!

 

Hu vil aldri sova i egen seng eller ligga aleina, så me slide litt me å få rutiner her. Så hu sove me meg om nattå...Eg bler galen! men stakkar liden, e så kontaktsyge!!

 

Tror eg kjøbe erstatning imårå, brystvortene mine holde på å ramle av...AUUUUU!!! veksla litt av me flaska!!

 

Håba me kan treffast snart..venta t alle har fått t ammingå, rutiner og blitt litt vant me babyen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen.

 

Hørres herlig ut og føda på 3-4 timer:-)

Eg kom inn med 4 cm åpning å blei lagt inn for fødsel, så det tok et par timer her i gården ja....

Epiduralen tok alle smertene mine på riene, men den tok ikje press riene..så det hva de så hva jævlige rett og slett...!

Eg fikk heldigvis veldig god oppfølgning under fødselen, jordmoren min kom kjørende midt på natta te sykehuset for å følge meg gjennom fødselen, det hva fantastisk:-)

 

Hu lilla mi sove veldig bra, men har en periode sent på kvelden der hu ikje vil sova...fra 9 tia te 12 ca, litt slitsomt det der!...men når hu fysst sovne i 12 tia så sove hu rundt te 6- 7 tia :-)

 

 

Hadde foresten vært kjekt med treff...komma seg ut litt!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Fant dere her inne til slutt:-) Tips mot såre brystvorter er brystvortekremen til Avent, mannen min blei sendt på apoteket og kom hjem m den. Den va veldig effektiv, og blei bedre i løpet av noen dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heia Deli! har du skreve fødselshistorie? tror meg og deg hadde någenlunde lik fødsel!!

 

Eg kjøpte Avent brystkrem ja! hjelpe godt den!!:) Men gjett om flaskå hjalp godt då? hu sov aleina i sengå si på dagen i 3 timar, og sov der om nattå!! Kjempe flott!! :) Så uansett om eg amme, så komme eg t å gi flaska før hu legges for kvelden! :) Godt å få sova aleina i sengå!!

 

Håbe resten av folkå potle seg inn her!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

nå har jeg funnet veien inn hit også, inne på barnimagen hørte vi til september klubben, men denne lille tulla ville ikke komme ut før 3.oktober.. så nå er jeg her hos dere:-)

 

Skal si tida går fort, Oda Olene er 5 uker i morra, og dagene bare flyr, skummelt å se hvor fort tida går når man har fått ei tulle i huset...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei oktober nurk!

Tror me hadde nogelunde lik fødsel ja.... Eg la ikke ut noen fødselshistorie, ville ikke skremma noen.... Va en alt for lang fødsel...

blir det noe treff i framtia da?Me har akkurat kjøpt oss hus nå, så eg vet ikke kor mye eg får vær på nett fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Då har jammen eg og klart å finne fram her. Isabell veks og trivst, og i går var ho allereie 7 veker gammal:) som tida flyg..

 

Fødselen gikk veldig bra, 2 timer 45 min. tok den.

 

Ellers er ho ei stort sett kjekk lita jente, som har begynt å smile masse til oss. Sover gjer ho også, legg ho kl.21.00, så våkner ho mellom 2 og 4, får mat, sovner igjen, for så å våkne presis kl.06.00, får mat, og søv til kl.08.00, då er d morgen. Så eg føler rutinene er greit på plass no.

 

Ellers var d hyggelig å finne dere igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jaavellja.. ska sei eg fylle me... NÅ fant eg og veien inn her..hehe. tog sin tid.. travelt med en liten sjef i hus, men gud kor kjekt det e og:) det går igrunnen veldig bra med oss alle sammen,. borsett fra eg e litt irritert for eg ikje klare å produsera nok melk, så eg må gje masse erstatning. greit nok det, men det e så mye dill med de der flaskene og alt styret. menmen.. han elske puppen fordetom, og tar det eg har:) så me får jo kosen med ammingå, sjøl om d va mye stress me d i begynnelsen. nå har me roa det heilt ner..

 

fødselen va ganske tøffe, og endte i ks, som også ble ganske tøfft, da bedøvelsen ikje virka som den sko. men, utrolige så fort en "glømme" det. og resultatet va jo så bra at det va verdt det:P hihi

håbe virkelig me får te et treff snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle samen...

 

Ting tar tid ja.. tror nesten d e einaste gangen eg har såde mer enn 10 min på pcen itte me fekk Lukas:)

 

Nå hørre eg an grine dere så eg må ner med puppen.

Bjynne å komma meg etter fødselen nå, hadde en styrt fødsel så d var fort gjort, men ganske mye smerter frem t nå.

 

Ellers går d i mating og bæring... har fått en som ikke skal sove uten at han blir holdt..

Hehe.. eg må springa.. snakkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja ska me få te et treff nå på nyåret?? Det hadde vært kjekt å sitt alle disse søde babyane!!:D

 

Nå har litlå blitt 9 uker, snart 10 å hu har bedra seg ein del. Hu kan sova for seg sjøl nå, men kanskje ikkje så lenge, men nok t at det går greit gjør någe her i hus!

Har fått seg kosepuda så den ska hu ha fjeset sitt i når hu sove!! :D

 

Gjer ein del mme eg og, for melkå mi e nok ikkje mettane nok..Virke ikkje sånn hvertfall!!

 

Så har me fått oss nye vogn. Quinny Freestyle....:D kjempe fornøyd me den!!:)

 

Jeje...snakkes sikkert itte jul då!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...