Gå til innhold

Noen her som har mistet flere ganger....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei hei.

har mistet 2 ganger før, er nå endelig gravid igjen :)

skal til legen på torsdag for å snakke og måle hcg.

han snakker om å sette meg på hormonpiller for å øke mulighetene for å beholde.

Enn du da?

Hei, uff.. så trist at du har mistet... vet hvor kjipt det er :(

Selv har jeg blitt veldig lett gravid men har og mistet to ganger... Først en MA som ble påvist i uke 11, så en SA i uke 5. Ble gravid umiddelbart etter SA og det ble et problemfritt svangerskap,uten noe hjelp, og har nå ei skjønn tulle på 1 år :o) Så det er håp vet du, synes ikke du skal være redd for å fortsette å prøve ;o)

Jeg fikk beskjed av legen min om at det var normalt å miste to ganger... og at det skulle mye til at det og går galt 3.gang, det er sjeldent sa hun. Og det er vanlig at man får hjelp først når du har mistet 3 ganger.

Legen min bestilte en tidlig (uke 8) ul til meg den 3.gangen.

Jeg blir også veldig lett gravid! men hjelper jo lite når det ikke utvikler seg noe alikevel. Får bare håpe du har rett og at det er skjelden det skjer 3 ganger? Men uansett synes jeg det er vanskelig å tenke positivt :o)

Har hatt tidlig UL de 3 siste svangerskapene heldigvis, hvis ikke vet jeg ikke hvor lang tid det ville tatt før de ville oppdaget MA`?

Ja, jeg går påm metformin. Har hjulpet mange med å bli gravid og å holde på spiren :-) Skal tas av de med pcos, pco og de med insulin resistanse, eller mistanke om det da det er vanskelig å påvise.

Annonse

Først og fremst synes jeg ikke du skal være redd for å prøve videre. Jeg forstår at du er redd, men det går nok bra etterhvert. Jeg har mistet to ganger med MA i begge tilfellene. Er jo også veldig redd for å miste igjen, men tenker på en måte at det er like greit å vite om det er noe galt og ikke bare tilfeldigheter så fort som mulig for å få den nødvendige hjelpen.

Jeg skulle gjerne puttet i meg alle mulige medisiner som kan holde fosteret der det hører hjemme... (blodfortynnende, hormonøkende osv osv :) Men tror ikke det er noen god løsning. Mest sansynlig dør fosteret fordi det ikke er levedyktig, og selv om det er vondt å tenke på ønsker jeg vel ikke på død og liv å beholde det...

Dersom du er redd for MA igjen er det lurt å gå på tidlige ultralyder. Fra uke 7 og så hver annen eller tredje uke de første 12 ukene. Men det koster ganske mye og det spørs om legen gir deg mer enn en tidlig ul. Jeg kommer til å gå så ofte som mulig samme hva det koster for jeg vil vite om jeg har et levende foster i magen. Ganske ekkelt å tenke på at jeg i to uker gikk og gledet meg uten at det var noe liv der...

Lykkt til!

Jeg ser poenget ditt nynne. Men hvis man tar blodfortynnende er vel det for å forhindre evt innfarkt i morkaka?? Å da har det jo ikke noe med hva som er galt med fosteret, men for å få det til å utvikle seg. Å når det gjelder hormoner er jeg litt usikker, men fosteret trenger vel også en viss mengde hormoner for å utvikle seg? Men helt klart at hvis det er noe galt med selve fosteret kan det noen ganger være greit at naturen rydder opp litt selv....

Jeg tror ikke de holder igjen på UL når man har mistet flere ganger? Jeg har ihvertfall fått tidlig ul de 3 siste gangene jeg har vært gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...