Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 hva er fødselspenger? Noen som sier at vi får ca 40 tusen, får alle det el bare di som ikke går i jobb.??????????
snartmammapåny Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 de som har opparbeidet seg rett til fødselspenger får opp til ca25000 i mnd alt etter hva de har opparbeidet seg rett til.. Derimot de som ikke har opparbeidet seg rett til fødselspermisjon får utbetalt et engangsbeløp, tror det er ca 33000. For litt mer info så se på nav.no
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #3 Skrevet 30. oktober 2006 Takk for svar, men hvordan opparbeider man seg rett. Var inne på nav men som du/dere ser så skjønner eg svert lite.
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 man må ha vert i arbeid i 6 av de 9 mnd man er gravid for å få fødselspenger. har man ikke vert aktiv i arbeid så lenge har man rett på engansstønad
småen og smulan Skrevet 30. oktober 2006 #5 Skrevet 30. oktober 2006 Har snakket med trygdekontoret anfående dette. All skattepliktig inntekt kan du spare opp for å få fødselspenger. Det kreves at du må ha jobbet minst 6 av de 10 siste månedene før fødsel (ikke fast arbeid). Så vidt jeg har skjønt får du fødselspenger, i stedet for engangsstønad, dersom du har tjent mer enn disse ca. 33000 i løpet av en viss periode (mest sannsynlig de 12 mnd før fødsel). Jeg kan anbefale deg å ringe ditt lokale trygdekontor. De kan svare på alle slike spm:-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå