Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg var på sykehuset i dag, og fikk modningsakupunktur av jordmor. Hun sa at hun hadde opplevd at gravide hun hadde tatt det på hadde født i løpet av natten etterpå. Noen med erfaringer med modningsakupunktur?
¤SolaMi¤&lillesøs Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 I løpet av natten? hmm....det er jo noe en får ca 2 ganger i uken fra uke 37.... Igangssetting aku kan jeg skjønne kan skje fort med,men ikke modning,det har jeg ikke hørt før. )Hvis det skjer så vil jeg ha jordmora de i hvert fall...hihi
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #3 Skrevet 30. oktober 2006 gikk til mod.akup 1 måned før fødsel, starta fødselen med 4 cm åpning, noe jeg mener skyldes akupunkturen. Men virkning av 1 gang tror jeg ikke da, men alle monner drar!
¤SolaMi¤&lillesøs Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 Samme som meg,kom inn til fødsel ifjor med 4 cm som jeg ikke hadde merket:O) Og mange "lider" seg gjennom de:O)
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #5 Skrevet 30. oktober 2006 Hun sa at dethadde skjedd med noen av de gravide hun hadde behandlet med modningsakupunktur hvis de var modne nok. Men om det vil skje med meg, er umulig å si. Så jeg får bare vente tålmodig å se...
silena Skrevet 30. oktober 2006 #6 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg har hatt 3 behandlinger i forrige uke for å sette igang. Skal få ny behandling i morgen. Men det er nok veldig avhengig av hvor moden du er fra før som du sier. Jeg har ikke hatt noen tegn på modning før nå. Uansett så får vi håpe det bidrar til en bedre fødsel. Lykke til!
Jeg er HAR FØDT!!! Skrevet 30. oktober 2006 #7 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg har hatt to behandlinger nå, og har satt meg opp på en time mandag om en uke som jeg håper jeg ikke rekker... Har menstermin imorgen, og UL-termin 10.nov..
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #8 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg prøvde modningsakupunktur to ganger før fødselen, den siste samme dag som fødselen startet. Hadde 2 cm åpning før fødselen startet uten at jeg merket noe. Andre går med rier i 24 timer før de har 2 cm åpning. Tror absolutt at dette virker:)
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #9 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg tok modningsakupunktur ved forrige svangerskap. Jeg hadde rier i over et døgn da jeg kom inn på sykehuset - og da med 1 cm åpning... Jordmoren jeg hadde mente likevel at akupunkturen hadde sin effekt og at det lettet åpningsfasen videre. Jeg er evig optimist og skal begynne med modningsakupunktur igjen om to uker, det kan jo gjøre at det går enda lettere nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå