Gå til innhold

Min fødselshistorie:) lang og ikke skremmende:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er ferdig, og alt jeg har å si er, ikke gru dere! Ikke les alle skremselshistoriene her inne, alle fødsler er ulike, og personalet på føde og barselsavd er så hyggelig og koselige mennesker som aller er der for deg og din fødsel. Husk dette, og husk at det er nemlig din fødsel, så si ifra til de hvordan du vil ha denne spesielle dagen din;)

Jeg skulle inn til overtidssjekk, 10 dgr over termin, og var passe sliten. Ikke minst mentalt, fordi jeg visste han var en stor gutt. Det ble bestemt at vannet skulle tas, og jeg ble lagt inn kl 13. Riene kom uten pause fra starten av, men var helt levelige. Ikke smerter som man tror, mer et sterkt ubehag som kommer og går. I pausene er man jo helt smertefri, så rart den kan høres ut. Kl 16 bad jeg om epidural, var da 5 cm åpen, legen var opptatt, men kl 17 var den satt, og jeg sier bare IKKE NØL, BE OM EPIDURAL!!,... så deilig!! Ikke er det vondt å sette den heller! Du får bedøvelse først, så det er IKKE vondt! Fram til kl 23 økte riene, men de kjente jeg jo bare først svakt og deretter sterkere og sterkere, men pga av epiduralen var de ikke vonde, pustet meg igjennom de, og kjente de kom stadig lengre ned, føltes kun ut som ubehag.

kl 23 fikk jeg beskjed om å legge meg ned og presse om jeg ville, jeg ble overraska, for jeg trodde ikke det skulle gå så greit. Pressriene er jo ikke vonde, selv om man skulle tro det. Det føltes som om man skal på do og skal presse ut en kjempebæsj, det er slitsomt, men ikke vondt. Riene som lager åpningen er de som er vonde, men de bedøver du med epiduralen.

Jeg holdt på i 2 timer å pressa, noe som er 1 time over normalen, og det var fordi jeg pressa ut en gkis på 5 kg! :))

Måtte sy ganske mye og langt bak, men da bedøver de først med bedøvelsesspray, for så å bedøve med sprøyte der de skal sy, så du kjenner absolutt ingenting.

Etterpå er det helt crazy å tenke på at man har pressa en diger baby ut det lille hullet, hehe, og man er like hel. Spylte meg med vann da jeg tissa de dagene jeg var på sykehuset, og var helt maroder i armene de første dagene for jeg hadde tatt i senga så når jeg pressa ham ut, men det var det liksom.

Ikke gru dere jenter, og ikke si nei til bedøvelse, en fødsel er en fødsel uansett, og du trenger alle kreftenen dine om det trekker ut. Nå er han 7 uker, og er stor og frisk, og jeg ser likedan ut der nede som før;)

Lykke til!

ps: og bare glem å ta med lesestoff og ipod på sykehuset, du kommer ikke til å lese en bokstav uansett;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fin historie. Fint at du ville dele din opplevelse med oss, og kos dere videre =)

Skrevet

fint at du hadde en fin fødselsopplevelse, håpe æ e like heldi...

Skrevet

Så fantastisk historie..gratulerer så utrolig mye..Veldig sant som du sier..alle opplever fødsel individuelt..uansett hjelper det ikke å grue seg..Jeg er 8 dager på overtid og bare gleder meg til å få påsan ut nå..Lykke, lykke til i tiden framover:)

Skrevet

Gratulerer med gutten! Han var stor! Godt å høre at ting blir som normalt der nede etterpå, er min store skrekk å få en så stor gutt (ikke at det i seg selv er skrekken, men tanken på å presse ham ut). Vurderer også vann og epidural, men vet jo ikke på forhånd hvordan fødselen blir.

Skrevet

Grattis me den lille :D Lykke til videre...

Skrevet

gratulerer og takk for en beroligende fødselshistorie!!!!!

Skrevet

Gratulerer så mye ! Alltid beroligende og hyggelig å lese om fødselsopplevelser som din :-)

Skrevet

Gratulerer!!

Klippet de deg forresten? Regner egentlig med det siden han var så stor, men...?

Skrevet

Gartulerer så mye med gutten, og kos dere!

Skrevet

Gratulerer så mye med prinsen

Lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...