Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Hun drikker noen super mme fra glass til frokost, lunch og kvelds, noen super vann til middag. Hun får 240ml mme etter kveldsen. Hun har en tutkopp tilgjengelig men hun bare tyggger på den. Ser at hun drikker. Prøver å tilby henne, men hun vil ikke ha. Noen tips? For dette er da alt for lite veske i løpet av en dag, hun spiser ikke grøt, kun brøskive og vanlig hjemmelaget middag. Mistenker at det er for lite veske som gjør at hun støtt har hard mage. Tips?
05-10-15 Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 Kanskje hun ikke er så glad i tutkopp? Sånn var ihvertfall gutten min. Han bare tygde på tutkoppen og ville ikke drikke. Vi gikk et steg tilbake fortsatte med flaske ei stund til. Prøvde så på nytt, og da aksepterte han tutkoppen. Hvis du kikker etter på fargen i bleia, har du en viss pekepinn på om hun får i seg nok.
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 Hei! Har du prøvd å gi henne litt sviskesaft? I forhold til fargen i bleien kan du kikke etter om urinen har farge. Du kan også kjenne etter om tisselukten er konsentrert. Dersom babyen er dehydrert vil urinen være konsentrert. Go'klompen er glad i vann som han får på flaske siden han ikke helt fikser tutekoppen ennå. Likevel er han til tider plaget med hard mage. Håper at du fikk svar på spørsmålet ditt ;o)
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 30. oktober 2006 #5 Skrevet 30. oktober 2006 Ok,hvis datteren din er mangler veske og du tror hun er dehydrert så ville jeg ikke nølt med å gi henne noe søtt å drikke f.eks solbærsirup som faktisk ikke er så gærnt sammenlignet med andre safter.Saften vil garantert få hun til å drikke og dermed kanskje bli bedre i magen.(Altså dette er for en liten periode,jeg anbefaler ikke saft hver dag,så det er sagt.) Jeg husker da Luke hadde 4 dagers feber,han hadde 40,5 i feber i 3 dager,da jeg kom til legen fortalte jeg at han ikke vil ha mat eller drikke...legen spurte meg hva slags drikke jeg ga han og da sa jeg vann.Da gikk han i kjøleskapet sitt og blandet solbærsirup på tutekoppen til Luke,skal si deg han fikk i seg den koppen relativt kjapt.Feberen gikk fortere ned og urinen hans ble normal med normal lukt. Å fa i barna veske er mye viktigere enn å få i dem mat,jeg sier ikke at barnet ditt er sykt,men hvis hun er hard i magen pga veske mangel ville jeg prøvd saft i en periode og for å se om magen ble bedre:O) Lykke til:O)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå