lykkeliten født-23.10 Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Tenkte jeg skulle dele min fødselshistorie med dere. Hadde termin 23.10 og Lukas kom så fort at vi nesten ikke skjønte noe før d hele var over:) Kl 0000 23.10 Jeg har akkurat "gitt beskjed" til gutten i magen at termindagen er i dag og at d passer godt å ta en tur på sykehuset. Kl 0030 Rier...5 min mellom. Bimmer litt.. kl 0120 Tar en dusj, bare for å sjekke at riene ikke forsvinner og deretter ringer jeg sykehuset. Har 3 rier mens jeg snakker i tlf, men får beskjed om ikke å komme enda siden jeg fortsatt kan snakke mens jeg har rier. kl 0150 Vekker mannen min, forteller at han skal gå i dusjen og gjøre seg klar til å dra. Lurer litt på når vi skal reise fordi riene er enormt tett. kl 0215 Bestemmer oss for å dra. Riene er så tette at jeg ikke tør være hjemme lengre. Jeg har hele tiden sett for meg at denne fødselen skulle ta 10-12 timer siden den forrige varte i 19 timer. Så mine tanker er på dette tidspunkt at jeg har minst 5-6 timer igjen. Vi har ca 15 min til sykehuset og hele denne turen oppleves som EN rie. kl 0230 Ankommer SUS. Har 4 rier fra bilen er parkert til vi kommer oss inn på føden. Når vi kommer i luken der kommer de løpende når de ser at jeg har en ganske "ubehagelig" rie. Jeg prøver å "ta meg litt sammen" fordi jeg tror jo at dette skal bli 100 ganger vondere og at dette sikkert er starten på åpningsriene, så jeg husker jeg tenkte: De må jo tro jeg er helt pyse! JM styrer meg inn på undersøkelses rommet, men vi sliter med undersøkelsen siden riene er så tette. Kommer meg opp i sengen. JM kjenner etter og sier: Herregud, er er full åpning! Vi har ikke tid til fødeseng, så de styrer meg inn på nærmeste fødestue. JM sier: Nå tar jeg vannet, så presser du. Jeg: Hæ.... E du gal eg ska ikke føde nå!!! D e mange timer til d. Så kjenner jeg pressriene, Aldri har d føltes så godt med en kald klut i pannen:) Tror jeg hadde en 7-8 pressrier, men de var så vanskelige å kjenne skikkelig, sikkert fordi jeg ikke trodde helt på JM at jeg faktisk skulle presse nå. Lukas står fast, jeg klarer ikke presse, jeg hører de sier at nå må han ut men han står over 3 rier, så d kommer flere inn og hjelper. Så med litt hjelp til å trykke på magen er han ute:) Kl er 0327 Jeg og min mann ser på hverandre litt sånn "hva skjedde" blikk. Jeg visste jeg skulle få en unge på ca 4200g og d stemte bra han var 4182g, og 53cm. Nå koser vi oss hjemme og dagene fyker avgårde:) Lykke til alle sammen:)
Silje's mamma Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 Gratulerer så mye!! Bra jobbet=) Gleder meg til min er overstått.. heldigvis har ikke peil på hva jeg går til..
Sentralstøvsugeren Skrevet 30. oktober 2006 #3 Skrevet 30. oktober 2006 Gratulerer med prinsen, og de beste ønsker for fremtiden!
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 Gratulerer med Lukas og lykke til videre fremover :0)
jakm80 Skrevet 30. oktober 2006 #5 Skrevet 30. oktober 2006 Gratulera! Heldigen, eg og hadde termin 23. okt og skal føde på SUS, men går fremdeles og venter. Kos deg med den lille
Nicki_81 Skrevet 30. oktober 2006 #6 Skrevet 30. oktober 2006 Gratulerer med gutten. Håper dere koser dere masse =)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #7 Skrevet 30. oktober 2006 Spennende å lese historien din. Er veldig spent selv, men er en stund til ennå, hele 106 dager igjen. Gruegleder meg. Hørt om flere som besvimer en tid etter fødselen og som har mye vondt nedentil i ettertid. Grue seg. Det som var spesielt spennende med det du forteller er at du tar med alt fra da riene starter for fullt og frem til fødsel. Litt skummelt og da siden det gikk så fort,må være vanskelig å vite når tiden virkelig er inne. Selv bor jeg en times tid unna sykehuset, syns det er litt langt å kjøre i en slik tilstand,må være. Du må ha lykke til videre med familieidyllen! Gravid og glad.
2barns mor Skrevet 30. oktober 2006 #9 Skrevet 30. oktober 2006 Jøss......fantastisk godt gjort!!! Herlig at det gikk så fort og "smertefritt" da. Håper dere koser dere masse og nyter barseltiden framover!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå