Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Kaos på Østfoldbanen. Først måtte jeg stå 30 min på stasjon, så måtte jeg stå på toget som var ekstremt fullt. De som sitter kunne likevel se at jeg stod. Plutslig vart det helt svart og jeg holdt på svime av. En medpassasjerer som også stod sa at jeg måtte få sitte. Ingen reaksjon. Jeg måtte ta en fyr direkte på skuldra og si at jeg kunne ikke stå lenger før jeg fikk et sete. Og på det tidspunktet var jeg fullstendig utkjørt. Det er jo mange av de som satt som sikkert selv har vært gravide en gang, håper ikke vi kommer til å oppføre oss slik om noen år. Det problemet har jo vært oppe mye i media i det siste også, men likevel så reiser ikke folk seg. Skulle ønske jeg var litt tøffere til å si fra, men hormonene popper og jeg er utkjørt så kommer tårene før kjeften.
Hemmeline Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 Utrolig hvor egoistiske folk er... Jeg synes du skal tøffe deg opp jeg og si at du trenger å sitte, selv om du synes det er ekkelt. Ikke bra at du står slik, tenk om du hadde svimt av. Prøv å si ifra nesste gang du!
Nicki_81 Skrevet 30. oktober 2006 #3 Skrevet 30. oktober 2006 Mange som overhodet ikke tenker lengre enn sortåa si. Det er så dårlig gjort. Blir småprovosert her. Er glad jeg ikke bor der nede lenger altså... Du bør nok manne deg opp og si fra neste gang, før det blir så ille at du nesten svimer av.
Maisie Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 Hårreisende, spør du meg. Og når du i tillegg nesten svimer av og spør om noen kan gi deg et sete, så tviholder folk på setene sine. Hvis dette er typisk norsk, så er jeg flau over å være norsk!
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #5 Skrevet 30. oktober 2006 folk er utrolig egoistiske. Har selv besvimt i butikk kø. Jeg skulle ha 3 ting, men en foran meg skulle ha full handlevogn. Jeg spurte pent om jeg kunne slippe foran henne, men fikk beskjed om at jeg måtte vente på tur som alle andre. Like etterpå gikk jeg i gulvet.
CiljaS Skrevet 30. oktober 2006 #6 Skrevet 30. oktober 2006 Ja, det er helt utrolig. Alle ser at vi er høygravide men later som de ikke ser noe og snur seg bort. EN gang i forige uke kom en dame bort til meg og insisterte på at jeg skulle sitte, ble paff og nesten rørt... Slik burde det ikke være. Det burde være en selvfølge. Men mange reiser seg ikke for eldre heller. Det er skammelig.
Minmai Skrevet 30. oktober 2006 #7 Skrevet 30. oktober 2006 Tenker hun fikk dårlig samvittighet jeg! Tror man må forklare situasjonen litt mer i detalj før folk skjønner hvorfor man trenger spesialbehandlig. Noen tror jo man bare blir litt trett i bena eller noe, og skjønner ikke at man kan ha ekstra lavt blodtrykk, bekkenløsning eller andre plager som gjør at man ikke kan stå så lenge av gangen.
Maisie Skrevet 30. oktober 2006 #8 Skrevet 30. oktober 2006 Det burde ikke være nødvendig å forklare i detalj hvorfor man trenger sitteplass når man er høygravid.... Såpass høflighet og oppdragelse bør folk ha! Fysjom!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #9 Skrevet 31. oktober 2006 Så sykt frekke folk er! Er ikke dette ett ganske velkjent fenomen i oslo-området? At folk er for opptatt med seg selv og ikke reagerer når folk behøver hjelp på gata/toget etc. Moren min reiste med tog på østlandet i fjor,da var det en passasjer som fikk skikkelig hosteanfall.Ingen spurte om det gikk bra eller om han behøvde noe hjelp,så moren min gikk frem til han og ga han en halspastill. Folk burde bli flinkere å vise hensyn :-)
mensana Skrevet 31. oktober 2006 #10 Skrevet 31. oktober 2006 Folk er ikke noe bedre her i Bergen, desverre... Jeg reiser ikke så mye med buss eller tog, men merker holdninger i andre typer køer og f.eks når man går inn/ut gjennom trange dører, heiser etc. I går skulle jeg gå ut av en trang heis og mannen som ventet på å gå inn i heisen presset seg inn før jeg rakk komme meg ut.. - da er man rimelig blåst, synes jeg.. - frekkheten/tankeløsheten gjelder begge kjønn, desverre.. arg!
pastasalat Skrevet 31. oktober 2006 #11 Skrevet 31. oktober 2006 Åh...nå kjente jeg at jeg ble sinna her på dine vegne! Skulle tro at folk tok bedre vare på hverandre, men sånn er det altså ikke...:/ Det koster så lite å være litt hyggelig i hverdagen...et lite smil eller et vennlig ord:-) Håper dagen din blir hyggeligere etter hvert i dag, klem
Desperat 3 gangs fødende Skrevet 31. oktober 2006 #12 Skrevet 31. oktober 2006 Folk kan være egoistiske ja. Trøsten få kanskje være at du antakelig ser så sprek ut at ingen tør tilby deg setet til tross for at du er gravid.
bobby - nr 2 i juli Skrevet 31. oktober 2006 #13 Skrevet 31. oktober 2006 Opplever det samme stadig vekk. Er heldigvis ikke svimmel, jeg da. I går var det fullt på bussen på vei til jobb, og da noen gikk av og det ble et ledig sete, var det selvfølgelig en ung gutt som smatt bort og tok setet før meg. Jeg såg stygt på han og da turte han ikke mer enn å gi meg setet. Haha.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #14 Skrevet 31. oktober 2006 I dag kom faktisk en av de andre som stod på toget, som jeg ikke kjenner bort til meg og spurte hvordan det gikk. Det er faktisk noen hjelpsomme personer. Det var han som skaffet meg taxi-rekvisisjon i går når vi måtte ut av toget for å ta buss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå