Gå til innhold

Kun en eggeleder-noen som har erfaring med det

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter graviditet utenfor livmor måtte jeg fjerne den ene egglederen og skal igang med ivf forhåpentligvis før jul men det var mulig jeg måtte vente til januar. Spent på hvor mange egg jeg kan produsere i den ene egglederen som er igjen. Ikke bra med for mange men håper på flere enn et par stykk. Er det noen her som har efaring med ivf med denne problemstillingen?

Lykke til alle her.

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg måtte fjerne den ene egglederen etter en cyste, i 2002. Samme år, så måtte jeg inn igjen, har cyste på den andre også, og tømme den. Har vært gjennom ett forsøk ved ifv, fikk 14 eggposer på den ene eggstokken, men kun 4 egg da. To ble befruktet, og satt tilbake. GIkk ikke, ble ikke ett snev av gravid. Var gjennom 2 forsøket nå, men det ble avbrutt p.g.a at e hadde produsert for få eggsekker denne gangen.

Skal i nytt forsøk nr2 i januar igjen. Normalt så skal jo en eggstokk klare seg selv, og ta over alt sammen. Mensen skal komme som normalt, gjør det også for meg. Men problemet er det, at jeg har ikke eggløsning, bare av og til liksom.

Hei!

Du spurte om hvor mange egg du kan produserer i egglederen... Regner med du mener eggstokken. Du har 2 eggstokker, og det blir produsert egg i de, normalt annenhver gang. Noen ganger på samme side. Om en har en eggleder(en eggleder ser ut som en lang slyngete arm), kan den "fange opp" egg fra begge eggstokkene. Om den ligger litt i klem, kan den bare fange opp egg fra samme side. Ved ivf blir det produsert egg i begge eggstokker, disse blir tatt ut og befruktet.

Jeg har blitt ekspert på dette nå... hi hi. Fjernet selv en eggleder v exu. Har opplevd at alle leger sier forskjellige ting....så frustrerende..... Så jeg har virkelig undersøkt dette....... Bare spør meg om du lurer på noe!!!!!!!!!!!!!!!! Håper jeg svarte deg på det du lurte på.

Stor klem

He he, jeg svarte jo ikke på alt.... Vi holder på med ivf. Igang med 2 forsøk nå. Før exu ble jeg veldig lett gravid, men etter exu for over 2 år siden har ingen ting skjedd. Jeg har produsert lite egg v mine forsøk. Fikk ut 1 egg nå. Har fjernet venstre eggleder, og har bare produsert egg på venstre side.... Så det forklarer vel hvorfor vi ikke har klart dette på egen hånd... hi hi. Det er vår teori da:o)

Ønsker deg lykke til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Klem

Annonse

Ja selvsagt så mener jeg eggstokk men blir litt forvirret av leger. Trodde de fjernet alt på den enesiden jeg så det ikke produseres egg,men føler det gjør like vondt på begge sider under eggløsning så jammen må jeg se på journalen min. Er det kunn den ene eggeledereren som er fjernet tro?? aldri fått ordentlig svar på det. Hmm

Jeg skal nok spørre deg etterhvert ja:-)

Lykke til du oxo..

Hei!

Ved svangerskap utenfor livmor, fjerner de en eggleder- om dette er nødvendig. Dette er fordi egget da har festet seg i egglederen, og den blir enten ødelagt eller sprekker og må fjernes. Selv om den blir fjernet, har du eggeløsning på begge sider. Det pleier å være annenhver gang, men kan komme på begge side flere ganger.

Åleby: Jeg skjønte ikke helt hva du prøvde å si i ditt innlegg....

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...