Gå til innhold

Helt utenom tema, for en suppe!

Anbefalte innlegg

Nå ringte akkurat svogeren min og ville snakke om søstra mi.

De driver å skal gå fra hverandre, skal bo sammen til etter jul for ungen sin del liksom.

Det er en lang historie, men for å gjøre den kort så var samboeren til søstra mi utro i vinter, og det var dråpen som fikk det til å renne over for søstra mi. Nå lurte samboeren henns på om jeg viste at hun er forelsket i en annen, viste forsåvidt at hun hadde nevnt en hun syns var kjekk, men ikke noe mer. Samboeren til søstra mi hadde fått bekreftet at denne mannen hadde vært nøyaktig samtidig som oss på ferie i sommer (jentetur sammen med en felles venninne) og på akkurat samme stedet, så jeg skjønte jo fort hva han ville vite. Har aldri sett denne mannen jeg og slapp ikke søstra mi av syne mer enn èn gang iløpet av ferien.

Svogeren min har spurt henne, men hun nekter for at det er noe. Så nå driver han å løper rundt å leker detektiv og spionerer på hva søstra mi driver med, sa han hadde fått opplysninger om at noen hadde sett dem sammen med ungen osv.

Huff, for en smørje! Jeg lovet på tro og ære at jeg ikke skulle si noe til søstra mi, så det skal jeg holde, men det er utrolig vanskelig. Håper virkelig ting ikke er så ille som svogeren min tror, for da gir isåfall søsta mi uttrykk for at bruddet er svogeren min sin feil og at hun ikke har gjort noen ting. Nå har hun jo ikke gjort noe som forårsaket bruddet da, men hun kan da vel for f...oppføre seg så lenge de bor sammen. Håper virkelig hun kan være voksen nok til å innrømme det dersom hun er forelsket i en annen mann!

Æsj, liker ikke å bli innblandet i sånne ting, men føler jeg må stille opp for både svogeren min og søstra mi og være lojal mot dem begge i forhold til å ikke si til den andre hva jeg prater med dem om. Måtta bare få tømt meg litt, dette ble litt mye å tenke på en vanlig mandags ettermiddag..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6891014-helt-utenom-tema-for-en-suppe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må si jeg syns det er litt dårlig gjort av han å sette deg i denne situasjonen! Din lojalitet ligger sannsynligvis innerst inne hos søstra di?

Og en ting til - hvis de har bestemt seg for å gå fra hverandre, har vel stregt tatt han ikke noe med hvem hun eventuellt er betatt av spør du meg... Særlig hvis han selv har vært utro FØR de valgte å gå fra hverandre...

Syns egentlig ikke du skylder han noenting jeg.

Uff.. skjønner at du har havnet i en skikkelig kjedelig greie her.. Jeg tenkte jeg skulle gi deg et råd for å beholde "verdensfreden"

- Vær der for de begge, men vær en støtte. ikke en de kan fortelle alle intrigene til. Slike ting vil avsløres og kanskje du sitter igjen med svarteper til slutt (At du sitter å vet alt de foretar seg nå, gangner ingen)

Si at du skal være der for dem, men alle hemligheter de dør etter å fortelle noen eller skal prøve å fiske ut av deg, får de ta med seg et annet sted.

Da er du en god venn samtidig som ikke du blir helt utslitt av dette: til syvende og sist er det dems problem, og de må nok finne ut av det selv.

Lykke til med deg, Spirevipp:-)

Tusen takk for gode råd begge to!

Jeg har fått tenkt litt nå, og dere har så rett, søstra mi har tross alt ikke gjort noen ting før det ble slutt og hun fortalte meg seinest for en uke siden at det var bestemt at de ikke var kjærester lenger og kunne gjøre som de ville.

Det som er, at svogeren min ikke har noe særlig med familie, og de få som er bor på en annen kant av landet. Han har flyttet til vår hjemby. Han har ingen å snakke skikkelig med, derfor stiller jeg opp for han også, og det er absolutt greit for meg at han ringer for å snakke om søstra mi. Men han var veldig opptatt av at folk skulle få vite dersom hun driver å sniker seg rundt, for han ville ikke ha all skyld for situasjonen. Akkurat det er jo lite voksent av han syns jeg, men samtidig så syns jeg det er fryktelig dårlig gjort av søstra mi å ikke innrømme det overfor han.

Skjønner søstra mi så utrolig godt, hun ønsker sikkert bare å føle seg beundret og elsket igjen, men hun kunne da ventet til hun hadde flyttet...

Jaja, jeg kan ikke annet enn å lytte til begge to og støtte dem, så får de ordne opp selv. Akkurat der er det ingen ting jeg kan/vil gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...