Gå til innhold

Dimoren:=)

Sentralstøvsugeren

Anbefalte innlegg

Hei:).

Begynner å bli en stund siden sist nå.....Hvordan går det med deg?

Det nærmer seg for oss begge! Har 3 og en halv uke igjen idag. Hvem hadde vel trodd at jeg skulle gå så lenge. Kjenner at jeg er ganske så klar for å få det overstått med nå - er så spendt på å møte babyen min:). Var hos gynekologen min idag, og han lovte å strippe meg ved neste kontroll om 2 uker.....

Det blir plutselig så virkelig da:0).

Vi har ikke bestemt oss for navn enda...har noen forslag, men jeg tror vi må vente å se hva som passer best til henne. Har dere bestemt dere?

Er du gått ut i full sm enda?

Håper vi snakkes snart da:)

Fortsetter under...

Hallo du! Jeg forsøkte å "kalle" litt på deg etter den forrige tråden din. Satt faktisk akkurat å tenkte på deg mens jeg surfet litt på forumene, og begynte å lure på om det var noe på gang. Tre og en halv uke er jo ingenting! Selv har jeg 41 dager igjen - og er faktisk høygravid. Veldig rart å tenke på!

Jeg var hos legen i dag, og er 100% sm fra 1.november. Nå synes jeg det er greit - 17 dager til permisjonen starter, og kroppen begynner å merke tyngden.

Men om jeg er klar for fødsel vet jeg ikke helt... plutselig virker det så nærmt og skremmende.. Men har jeg klart det to ganger, så skal jeg nok klare det en tredje gang.

For deg kan det jo skje når som helst! Har de to gutta dine blitt født til termin? Mine har kommet til termin begge to. Men jeg har hørt at nr 3 er en luring..

Det går unna med deg også da:0). Tenker det blir deilig for deg å bare være hjemme å forberede seg til det som skal komme. Hvilken dato er terminen din igjen? Min eldste ble født dagen etter termin, han yngste kom jo 6 uker før. Har også hørt at 3 er en luring, men at det går fort når det først setter igang. En jordmor fortalte meg også at de fleste grudde seg veldig mye mer 3 gang - og det kan jeg skrive under på........ Men, jeg kan jo ikke knipe resten av livet, hun må jo ut.). Har time hos gynekologen min mandag om 2 uker. Da vil han til å røske litt i disse hinnene for å sette litt fortgang i det.....uææææhhhh....ble plutselig veldig realistisk..

Har du alt klart av utstyr og sånt nå? Tror jeg har det meste i hus nå, og nesten alt er lånt. Veldig greit, selv om jeg må innrømme at jeg lider litt av vognmani og sjesker veldig på en ny en:). Får vel prøve å styre unna.....

Annonse

Det er godt at det er flere som er i koma om dagene..

Jeg tror utstyret er på plass, iallefall det viktige. Hva nå enn det er for noe... tøy, vogn, vugge, seng.. kommer ikke på mer. Jeg har faktisk ikke stresset så veldig med dette denne gangen.

Ellers blåser vinterstormen rundt hushjørnet nå. Det snør og er ordentlig ufyselig! Halloween er overstått og jeg skal ikke på jobb imorgen! 40 dager til termin i dag - mao høygravid.

Jeg også gruer mer til denne fødselen enn jeg har gjort før. Veldig spent på hva jeg har i vente... Spent på om det blir likt fødsel nr 1 eller nr 2, hvor lang tid det vil ta, hvordan jeg vil oppleve smertene denne gangen.. Men jeg forsøker faktisk ikke å tenke så mye på det. Jeg har klart det før og klarer det igjen.

Har du blitt strippet før? Jeg har ikke.. Det høres ikke godt ut, men jeg ser det er mange som blir det. Er det for å få fortgang på prosessen?

Snøen laver ned på det blide sørlandet også idag:0). Hvor ble sommeren og høsten av?????

Jeg ble strippet med forrige mann, men det kan ikke sammenlignes helt. Ble strippet i uke 32 eller noe - og da var jeg jo langt fra moden. Kan ikke huske at det var spesielt vondt, men er jo veldig spendt da! Stod her et sted at det vanligvis går 48 timer fra stripping til fødsel....

Min jordmor mente at fødsel nr 3 vanligvis går som fødsel nr 2. Selve innledningen til riene er ordenlig i gang er vanligvis lenger, og man har visst mye maserier og luring først, men når det er ordentlig i gang - er det visst full fres.

Brukte bare 4 timer på minsten mot 36 med første. Synes igrunn førsrtemann var greiere. Fikk litt "pustetid" imellom liksom.

Hvor lang tid brukte du på dine? Har du fått estimert vekten til babyen din?

Min skal visst ligge rundt 3500, og det er ikke så altfor ille:0)

Jeg trodde faktisk at høsten skulle vare frem til jul, jeg. Ikke har vi fått raket i hagen eller noe. Jaja.

Jeg håper det er riktig at fødsel nr 3 er lik nr 2. Da gikk alt veldig fort og greit. Smårier i noen dager før vannet gikk, og så var gutten ute på 3 timer. Veldig intenst, men fort og gæli. Nr 1 tok langt mer tid - rier på kvelden tirsdagen, og gutten var ute i 20-tiden kvelden etter. Begge fødslene har vært forsåvidt greie. Men jeg kan fremdeles huske følelsen fra første fødsel når pressveene satte inn - jeg har aldri følt meg så hjelpeløs og uten kontroll før i hele mitt liv. Veldig rar følelse..

Jeg har ikke vært på noen vekstestimering. De to andre har vært helt gjennomsnittlige (50cm, 3500g), og jeg har bestilt en tilsvarende denne gangen. Forresten drømte jeg her om natten at vi fikk en jente - da hadde jeg litt panikk for det blå tøyet som ligger og venter, og det blå teppet jeg strikker... Man har jo aldri noen garanti..;-) Kanskje du får gutt og jeg får jente?!

Vi får satse på at det stemmer at det skal gå like fort som med nr 2:0). Morsom drøm du hadde....Jeg husker jeg drømte veldig i begynnelsen, og da var det alltid en gutt. Det har igrunn tatt lang tid å venne seg til tanken på at det er en jente inni der. Gynekologen min er til tider litt oppgitt hvis jeg ber han skjekke for endte gang....Tror jeg hadde blitt litt paff hvis det kom en gutt alikevel, men jeg har beholdt alle lappene på klærne i tilfelle......så får vi bare vente å se:0)

Det er vel kanskje mer sannsynlig at de kan ha blinkset på deg, hvis du bare har vært til en UL? Var akkurat en her jeg hørte om som hadde fått beskjed om gutt, og ut kom en liten jente.....

Det spiller uansett liten rolle. Det viktigste er jo at alt er og går bra.

Ja, jeg har bare hatt rutineultralyden. En eventuell jente kan jo ha hatt enorme kjønnslepper, for eksempel.. Ryktene sier imidlertid at denne jordmoren aldri har tatt feil, men en gang må jo være den første;-)

Jeg har drømt veldig liten om barnet denne gangen. Så vidt jeg husker hadde jeg mange rare drømmer med de to andre. Men dette er vel sikkert også forskjellig fra gang til gang.

Nå er det glatt og j....ute. Det har blåst og snødd i hele natt. Jeg skal legge meg litt på sofaen og sove, før jeg går i gang med litt rydding og ordnings. Det kommer en stor niese på besøk i dag, så det må vel fikses litt.

Faren med en liten hvil på sofaen er at jeg ikke har lyst til å stå opp igjen! Men nå måtte jeg bare, for å komme igang med ryddingen. Det var dette evindelige tøyet og den j... støvsugingen, da. Men det er jo bare å hoppe i det.

Håper virkelig vi prates igjen - veldig koselig. Du må også huske å fortelle hvordan det går - du ligger først i løypen. Merker du noe på kroppen i form av mye kynnere osv?

Annonse

Hei Dimoren

Flott at alt er bra og vel s ålangt.

Jeg hadde fødsel med epidural, og skulle gjerne gjort det igjen, men blir jo 46 neste år, da. Jeg har glemt hvor pyton jeg syntes det var å være høygravid, bare glemt det. Men her kommer det ikke på tale med flere, og er vel ikke helsemessig så smart in min alder. Snakket med en sykepleier som fikk nr. 3 i en alder av (38 el. 39), og hun fortalte meg at opp mot de 50 er graviditet en stor belastning på hjerte kar-systemet.

Og ærlig talt, jeg er nokså sjasket med all ekstra hud, mer enn forrige gang, og har stått på som crazy for å komme inn i garderoben. Veide 59 da jeg ble gravid og tapte meg litt frem til ca. uke 11. da gikk det oppover. Veide 68 pluss noen gram rett etter fødsel, og veier nå ca. 61,5 kilo. Jogger med vogn og gjør situps til krampa tar meg.

Bare veldig overrasket over at det hele tatt faller meg inn engang å tenke tanken om en til.

Legger ut en link til deg på denne siden så fort noe er på gang:0).

Jeg har jo hatt mye kynnere siden uke 24....føles ikke ut som det er blitt noen flere. Noen netter har det imidlertid røsket kraftigere i de, men så har det stoppet opp etter en stund. Litt mensenmurringer noen kvelder/netter også - men av det jeg hører er det vanlig å ha den siste mnd.

Prøver å være tålmodig her, så jeg får haste sakte:0). Kos deg med permisjonen din -

:0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...