Gå til innhold

Kattenett til vogn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en diskusjon med svigermor her en dagen om kattenett til vogn. Jeg har aldri hørt om noe slikt og mener det høres litt ut som bortkasta penger. Noen av dere som vet hva det er snakk om?

Fortsetter under...

Skrevet

Min erfaring er at myggnetting holder effektivt katten unna. De har et litt annet dybdesyn enn oss, og hvis man setter på myggnettingen stramt (uansett årstid altså, hehe), tror katten at det ikke er noe sted å legge seg på vogna. Jeg har faktisk ikke hørt om kattenett jeg...

Skrevet

Vet ikke om hun kanskje mener vanlig vognnett eller? Uansett kunne jeg tenkt meg det selv. Pusen til mor trives veldig godt i barneseng og vogn om den skulle være så heldig å få muligheten til å varme seg der. Må i allefall være på vakt for kattene har jeg skjønt. Et nett gjør i allefall at de ikke kommer til oppe ved ansiktet til babyen =0/

Skrevet

Jeg sa nemlig at jeg mente det burde holde om jeg strammet myggnettingen på vogna, og at jeg aldri hadde hørt om kattenett. Da ble jeg nesten anklaget for å være dum og villig til å sette barnet mitt i fare.

Vi har katter selv, og de er jeg ikke redd. Problemet er to løskatter som lusker rundt her.

Skrevet

Jeg visste heller ikke at det fantes noe kattenett til vogn. Nå ble jeg litt engstelig. Jeg brukte myggnettet til min sønn på 2 år og trodde det var dette som skulle brukes til kattenett også.

Jeg har stooor respekt for katter da. Det skal jo å liten stund til for katten å ligge i vogna før det får vanvittige følger...

Skrevet

Du skal altså ikke se bort i fra at min svigermor, vitende eller uvitende, skrøner om dette. Derfor jeg luftet det.

Annonse

Skrevet

Katta mi veldig sleip når det gjelder gode plasser å ligge og sove på. Det inkluderer barnevogner. Men så lenge jeg hadde myggnettingen stramt på så falt det ham ikke inn å hoppe opp i vogna. Skal ikke si noe for sikkert her altså, men jeg mistenker svigermora di for å skrøne litt her.

Skrevet

Jeg hadde liksom ingen argumenter heller. Hennes favorittsønn på 37 hadde jo kattenett?!

Skrevet

Ifølge ka-ping-mannen var kattenett noe som var vanlig på 70-tallet, det var et slags hekla-nett. Nå brukes det som nevnt myggnett istedet, men den gangen hadde de ikke sånne myggnett som vi har nå.

Skrevet

jo, men hennes sønn hadde visst kjøpt til sin sønn. Nei, nå blir dette innvikla, hehe:)

Skrevet

joda, det finnes noe som heter kattenett. det ser litt ut som et myggnett, men hullene er litt større.. hovedpoenget er vel at det sitter mye strammere på vogna enn myggnettet gjør, og dermed er det helt umulig for en katt å legge seg over hodet på barnet i vogna. myggnettet kan jo være litt "slapt" og katten kan dermed legge seg oppå nettet..

det er altså ikke noe din svigermor har funnet på selv, men om en velger å kjøpe et er vel helt opp til hver enkelt. selv skal jeg ha kattenett, mye fordi jeg har ei veninne som fant en katt liggende over hodet på barnet sitt (hun hadde myggnett, men myggnettet hadde seget inn under kalesjen og katten lå dermed som i en liten hengekøye over hodet på barnet) det gikk jo heldigvis bra i og med at hun oppdaget det raskt, og at katten enda ikke hadde seget ned på barnets hode, den svevde noen cm over, men stoler ikke på at myggnettet holder de borte etter den hendelsen vertfall..

er mye katter i området her også, så tror jeg er føre var og bruker de ekstra kronene det koster og kjøper kattenett..

Skrevet

Myggnett holder. Har selv to katter, og de kan være ganske infame. Katter søker varme, og det har skjedd at katter har lagt seg oppå fjeset til små babyer-følgene kan man jo tenke seg selv....Har aldri skjedd med mine(har to barn fra før).

Lykke til med både katter og barn!!

Skrevet

Alle jeg kjenner sier at myggnett fungerer utmerket for å hindre kattene å krabbe ned i vogna. En annen ting de også sier, er at de aller fleste kattene holder seg vekk pga lyd og brå bevegelse, men at det er greit å være på den sikre siden-men det er slett ikke ALLE katter som trekkes mot barnevogner. Heldigvis. Synes jeg ser alle kattene i mitt nærområde sitte i kø ved vogna ;)

Annonse

Skrevet

Kattenettet kan kjøpes på babyshop og de har både til vogn og seng etc.. Det er mye tjukkere enn myggnett. Vi som har en STOR katt på 8 kg, trenger mer enn et pinglete myggnett for å holde ham unna..

Skrevet

Poenget slik jeg ser det er at når myggnettet er dratt stramt over vogna så SER ikke katten at det er et godt sted å ligge, men bare en stor "klump" med vogn. Katta mi har i hvert fall vist null interesse for vogna så lenge myggnettingen er på.

Skrevet

Jeg er heller ikke så redd våre katter. Nå har vogna stått på gangen i flere uker, med saueskinnet oppi, og ingen av kattene har hoppet oppi. Jeg vil tro at myggnettet dratt stramt over vogna er nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...