Gå til innhold

Lurer på en ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei allle sammen,

Noen som vet om det er farlig å spise salami?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser salami med god samvittighet.

Mot; det er spekemat

For; norsk spekemat går for å være trygt

Skrevet

Jeg spiser også salami - mange her som mener at det er fy og skam men du får gjøre deg opp din egen mening om saken :-)

Skrevet

Hæ? Håper da ikke det..Spiser det hver dag nesten jeg..Det er jo bare så godt da med agurk på.. Nei her leves det vanlig.Men styrer med unna spekematen hvertfall....

Skrevet

Jeg spiser salami jeg ja. :-)

Skrevet

jeg regner salami som spekemat, og fikk vite at for øyeblikket anbefalte de gravide å holdes seg unna det. Dersom det blir stekt først skal det være greit. Noen sier også at dersom du fryser det noen dager først så forsvinner eventuelle basilusker, men om det stemmer vet jeg ikke...

Skrevet

Jeg har spist en del samlami. Var hos jordmor senest i dag. Hun kunne fortelle at alt som er farlig med spekemat forsvinner/dør dersom man fryser det ned før man spiser det. Det samme gjelder med kjøtt. Dersom man er glad i litt blodig biff, er ikke det noe problem dersom man bare har fryst kjøttet først.

Så nå har jeg store planer om å fryse både salami, roastbeef og spekeskinke :-)

Skrevet

Hvis du fryser salami i noen timer først så dreper du toksoplasmose bakterien, men de andre gjenstår! Men sannsynligheten for smitte av noe som helst via salami er så minimal at det ville jeg ikke brydd meg om :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...