Mamsen med lillemor i magen Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Nå puster jeg endelig lettet ut etter 4 timer på Rikshospitalet! Alt startet i dag tidlig da jeg skulle kjøpe frokost i nærbutikken... første steg ut døra trynet jeg skikkelig på den glatte isen og datt forover! Kneet mitt tok den værste støtet, men jeg slo den nederste delen av magen i asfalten... magen kjentes litt rar ut etterpå, men jeg trodde bare det var fordi musklene var litt ømme etter fallet. Jeg ringte i alle fall føden, og de ba meg komme inn til kontroll for å utelukke at det var noe galt. Da jeg kom til riksen var det litt venting, men fikk verdens koseligste jordmor! Hun satte på meg et CTG belte, og der satt jeg en god stund. Da hun kom tilbake etter litt, var ikke tallene til babyens hjertefrekvens helt som det skulle være.. de sa at det var noe med mellomrommet til hjertefrekvensene eller noe sånn (de sa masse rare og vanskelige ting som jeg selvfølgelig ikke fikk med meg..)... så der måtte jeg sitte enda lengere. Etter en time, og ting fortsatt ikke var helt som de skulle, ble jeg sent til UL. Legen her var også veldig allright, og hun brukte god tid på å undersøke lillemann. Hun sa at han spiste svært godt, siden han etter hennes regninger veier ca 2,1 kg allerede nå, i uke 31+1!!! Så han er ikke så liten, nei! Men alt så bare bra ut på UL, både blodgjennomstrømning i navlestreng, hjertet og fosterbevegelser. Så da ble jeg sent tilbake til CTG-stua for å se hvordan ting nå gikk... Her ble jeg sittende i en time til, i begynnelsen var det som tidligere, men etter hvert gjevnet det seg ut, og tallene ble som de skulle være. Så da fikk jeg reise hjem. Har hatt en del kynnere i dag etter fallet, men var jo på Riksen da kynnerne sto på det værste, og jordmødrene var ikke bekymret.... Så alt var bra, og jeg fikk beskjed om å kontakte de igjen hvis jeg får vondt i magen eller begynner å blø... Men jordmødrene var kjempe flinke og hyggelige! Og alt endte heldigvis bra! *fjoff*. I morgen skal jeg kjøpe meg gode vintersko som er skli sikre
nytt nurk i juni Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 Det var godt det gikk så bra:) Hvordan går det med kneet ditt da,det hørtes ikke no behagelig ut... En positiv ting var jo at du fikk se den lille en gang til å du fikk vite at den var stor og trivest inni magen din:)
Yvonnemor Skrevet 30. oktober 2006 #3 Skrevet 30. oktober 2006 Godt at alt var bra, skikkelig skummelt... Har hatt et par besvimelser, men heldigvis ikke falt rett på magen. Lykke til videre, jeg skal også føde på Riksen...
Mayken Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 Så godt å høre at alt er bra med den lille. Er fint at man blir tatt alvorlig og blir tatt godt i mot når man er innom føden. Har selv bare positive opplevelser fra føden, men det er på sykehuset buskerud. Godt å vite at vi er i trygge og kompetente hender når noe først skjer. Slapp godt av og nyt resten av svangerskapet, kanskje du må skaffe deg brodder?
Mamsen med lillemor i magen Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 30. oktober 2006 He he, nei kneet har jeg faktisk ikke tenkt noe særlig på, tenkte bare på magen og babyen haha! men det ble slitasjehull i favoritt mamma-buksa mi Jeg er bare kjempe fornøyd med rikshospitalet! Selv om det var litt nervepirrende at ikke alt var som det skulle...
MorraTeFreja Skrevet 30. oktober 2006 #6 Skrevet 30. oktober 2006 Så bra at alt er ok med den lille. Jeg var også inne til en sjekk på Riksen for noen uker siden, og har samme oppfatning av de som jobber der. Kjempehyggelige mennesker som tar deg og din uro på alvor. Er såååå glad for at jeg fikk fødeplass der.
Mamsen med lillemor i magen Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 30. oktober 2006 Ja, jeg tenkte jeg skulle kjøpe piggsko :-) Men veit helt ærlig ikke om jeg får plass i noen vinterstøvler... låra går rett i skoa, for å si det sånn, jeg er kjempe hoven og full av vann... samboer kaller meg BIG FOOT på spøk...
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #8 Skrevet 30. oktober 2006 jeg kjøpte vintersko med innebygde pigger! Du bare vipper de ut innifra sålen akkurat som de der skoa med hjul på! Helt geniale for gravide damer som ikke vil falle, og kanskje er litt forfengelige og ikke vil bruke de der gammelmanns piggene man drar utpå skoa;-)
Bellen Skrevet 30. oktober 2006 #9 Skrevet 30. oktober 2006 Godt å høre at alt gikk bra med deg og den lille, foruten skrubbsår på kneet og hull i buksa. Vi snakket akkurat om det på siste BIM treff jeg var på, om hvordan vi best skulle sikre oss for å ikke skli nå når kulda og sneen kommer. Har pigger på bilen så det er vel på tide å få noen lignende under skoa og snart:)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #10 Skrevet 31. oktober 2006 Så bra at alt gikk bra da :-) Er livredd selv for å falle på isen. Så jeg har kjøpt meg isbrodder jeg da. 300 kr. på sportsforretningen her. Fikk testa de ut i dag, festa de rett under joggeskoa. Satt helt perfekt, anbefales :-) En god sikkerhet å ha i alle fall! :-) Tenkte egentlig at jeg skulle kjøpe nye vintersko, men det er liten vits i for jeg bruker en str. større i sko nå når jeg er gravid og har så mye vann i kroppen. Så da var broddene et godt alternativ :-)
selfangerkjerringa Skrevet 31. oktober 2006 #11 Skrevet 31. oktober 2006 Kjøp deg pigger som du kan smette på skoa du har fra før Det gjorde jeg forrige svangerskap, uten dem hadde jeg neppe kommet meg ut av huset midtvinters, hehe De koster ikke stort heller. Er sånne gummigreier med pigger, som du bare hekter bak hælen og foran på tåa. Godt å høre at alt gikk bra, tross alt! Vær forsiktig idag klem
Mamsen med lillemor i magen Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #12 Skrevet 31. oktober 2006 Takk for omtanke og gode råd! Får ta meg en tur innom kjøpesenteret i dag og se hva de kan tilby meg av antiskli-løsninger Jeg har ikke innmari lyst til å falle igjen med det første! Det holdt lenge med i går!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå