♥ Lolly ♥ Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Heisann! Jeg er nå to dager på "overtid" i følge ultralydtermin og en uke over i følge menstermin. Vi er vel flere her tenker jeg. Hvordan har dere andre det, kjenner dere noen tegn - eventuelt hva? Jeg prøver virkelig å kjenne etter, men ikke mye fødselstegn.. Kjenner litt stikking i underlivet, de vanlige kynnerne og noe nedpress av og til. Det største problemet er egentlig få sove, da jeg liksom ligger å venter på at noe skal skje
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 Det er no ordentlig dritt spør du meg.. er møkka lei folk som spør om ikke ungen har kommet enda o.l.. er 5 dager på overtid.. merker ingenting mer enn det jeg har gjort de siste 3 ukene.. gått en tur idag, så håper det hjelper litt.. hvis ikke blir det igangsetting til helga..
gutt06♥jente07♥gravid:):) Skrevet 30. oktober 2006 #3 Skrevet 30. oktober 2006 Vet dere om man kan føde på fødestuen, f.eks B7, hvis man blir satt igang?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 Nei, da må du enten på spesialavd eller normalenheten
gutt06♥jente07♥gravid:):) Skrevet 30. oktober 2006 #5 Skrevet 30. oktober 2006 Da blir det jogging og løping i trapper, når det nærmer seg, for jeg vil på B7..
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 30. oktober 2006 #6 Skrevet 30. oktober 2006 Hehe.. tror heller jeg ville slappet av så du orker fødselen =)
gutt06♥jente07♥gravid:):) Skrevet 30. oktober 2006 #7 Skrevet 30. oktober 2006 Ja hadde kanskje vært en ide, men de store familierommene på B7 frister veldig da.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 30. oktober 2006 #8 Skrevet 30. oktober 2006 jada,er veldig fint på B7 =)
tutsi 77 Skrevet 30. oktober 2006 #9 Skrevet 30. oktober 2006 Du er så absolutt ikke alene..jeg er 8 dager på overtid i dag..kjempelei og føler at jeg bare venter og venter..begynner nesten å tro at jeg er lurt..at det egentlig ikke er noen baby inni der..Vi får håpe det blir baby på oss snart. Jeg har hatt mye modningsteng.som kynnere, nedpress og endel vondt i magen..tror stadig noe er i gang, men så gir det seg..Får bare regne med at jeg virkelig kjenner det når det virkelig er igang..Lykke til:)
tutsi 77 Skrevet 30. oktober 2006 #10 Skrevet 30. oktober 2006 Lurer da på hvorfor blir dere lovet igangsetting? Jeg skal på overtidskontroll på fredag, men jm sa til meg at hvis alt bra med meg og baby blir jeg ikke satt igang..blir nesten litt skuffet jeg..skal jeg virkelig gå nærmere tre uker før de evt setter i gang da? Hva har sykehus og jm sagt til dere om dette?
jet trip Skrevet 30. oktober 2006 #11 Skrevet 30. oktober 2006 Føler med deg. jeg er 9. dager ovwr terminen. Sliter veldig nå. Utrolig kjedelig at en må vente så lenge. Har jordmor i morgen og hun skal sende meg til overtids vurdering. Håpa det blir gjort noe før helg fordi jeg orker rett og slett ei helg til....
Petronellapia Skrevet 30. oktober 2006 #12 Skrevet 30. oktober 2006 B7 i Fredrikstad? Vært på omvisning? Jeg synes avdelingene var ganske så like jeg.. Men om det blir igangsetting så er det vel B3? Og der har de vel ikke vannfødsler?
Prins&Prinsessa Skrevet 30. oktober 2006 #13 Skrevet 30. oktober 2006 Er også 2dager over ul termin, men har ikke mens termin før onsadag. Men kjenner tikking i underlivet,sterke kynnere i HELE dag,skikkelig skite trang,vond rygg og masse nedpress (tørr nesten ikke gå,redd ungen faller ut Håper veldig at det er tegn på at det skjer noe snart. Men tror nok ikke det... Inbiller meg kanskje at kynnerne er blitt så sterke!?! Hihi... men ellers koser jeg meg med magen. Er fullmåne på søndag jenter. 3 dager før og 3 dager etter er det vanlig å føde
jakm80 Skrevet 30. oktober 2006 #14 Skrevet 30. oktober 2006 Veldif fin form, men utrooolig lei av å gå og vente og kjenne etter og ingenting skjer! 7 dager på overtid, skal til jm i morgen for å se om jeg er moden eller noe og evt bli røska litt for å se om det kan sette noe i gang.. Føler jeg hadde mer fødselstegn for noen mnd siden enn nå!!! Forferdelig irriterende, går bare og håper på at denne proppen skal gå eller noe sånn at jeg ser at det er i alle fall går i riktig retning! Lykke til alle sammen
annlev Skrevet 30. oktober 2006 #15 Skrevet 30. oktober 2006 Hei hei jenter.. skjønner så godt dere er lei. selv er jeg 5 dager over termin, og både dagen i går og i dag preges med sterkem kynnere og nedpress. absolutt alle stillinger er vonde. sitte, gå ligge. Har tatt 2 paracet men det hjelper ikke. Nå skal det nå nevnes at jeg har bekkenløsning og vært plaget med sterke kynnere i månedsvis. Skal til jordmor i morgen. Håper hun kommer med en positiv gladmelding. Jeg har frem til noen dager siden hatt skikkelig fødselsangst, dette er mitt første barn. Selv den frykten tror jeg har gått over. Nå vil jeg bare føde, og jeg tenker at det kan gjøre så vondt det bare vil. Da er jeg nok klar vil jeg tro. Er så drittlei av å ha det så vondt. Har lyst til å få gjort litt her i huset, og ikke minst slutte å vagge som ei gås. Har i tillegg press på nervene ned over i bena, og når det skjer så må jeg bare ta tak i det som er rundt meg. Legen ville jeg skulle ha krykker, men sa jeg heller ville ta det med ro... men det er ikke lett.. Flere som har det som meg?
tutsi 77 Skrevet 30. oktober 2006 #16 Skrevet 30. oktober 2006 Har nok ikke så vondt som deg, men har også sterke kynnere og vondt i ryggen i mange uker..er også forferdelig lei av ikke å føde snart..føler alle andre føder før termin ( selvom jeg egentlig vet det ikke stemmer) Men uansett er det jo svært kort tid igjen til vi får møte våre mirakler:)
♥ Lolly ♥ Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #17 Skrevet 30. oktober 2006 Hei igjen! Ser vi er flere her ja, det hjelper jo litt da. Men er det noen av dere som har vært til jordmor etter passert termin eller vet hva som blir gjort på denne timen? Jeg har time på torsdag og lurer på hva som er normalt forløp på denne timen. Og hva skjer egentlig ved overtidstimen på sykehuset? Håper at jeg slipper å tenke på noen av delene, men plutselig innser jeg at dette kan jo faktisk ta sin tid
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 30. oktober 2006 #18 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg skal på overtidskontroll på sykehsuet på fredag.. jordmor sa at det er en helt vanlig svangerskapskontroll, i tillegg tas det ultralyd og sjekker baby nøye.. ho sa til meg at jeg da mest sannsynlig blir satt igang på lørdag eller søndag.. Men ber og håper at han kommer før
rar78 Skrevet 31. oktober 2006 #19 Skrevet 31. oktober 2006 Hei;-) Jeg er 7 dager over termin nå og var hos jordmor i går. Først og fremst er det en vanlig kontroll hvor man i tillegg bestiller overtidskontroll på fødestedet/sykehuset. Min jordmor syntes så synd på meg at hun strippet meg. Men hun presiserte at det ikke er vanlig og at hun normalt sett ikke gjorde det. Stripping er når hun kjennr på deg innvendig og "røsker" litt inni der. På overtidskontrollen på sykehuset sa hun at de sjekket modning og forholdene til mor og barn. Dersom du er moden og klar bllir man som regel satt igang med drypp. Dersom man ikke er helt moden får man tabletter for modning og må gjerne vente noen dager. Håper dette var avklarende. Lykke til!!!
stolte Skrevet 31. oktober 2006 #20 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg gikk 14 dager over sist. Og er nå en dag over, har belaget meg på 14 dager ekstra denne gangen også.... Men ble veldig motivert av at det er fullmåne på søndag. Det er nok positivt for oss. På KK sier de iallfall at de ser en helt markant oppgang i antall fødsler rundt fullmåne. (Bakdelen er jo at man da kanskje ikke får velge fødested/barseltids sted fordi det er fullt.....Og må ta det som er ledig...) På KK i Bergen setter de ikke i gang fødsel med mindre det er noe helt spesielt før nærmere 2 1/2 til 3 uker overtid. På overtidskontrollen min sist på 12 dager var det UL og kontroll med åpning. Samt sparketest. Og alt som gjøres på vanlig kontroll. De strippa meg også uten å si i fra! (jeg syntes det var veldig vondt og unødvendig) Jeg hadde 2 cm åpning på overtidskontroll. Men det gikk ennå 2 dager før fødselen startet av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå