Gå til innhold

kynnere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Sitter mye på jobb og har begynt å få mye kynnere. Er 25+5 i dag. Synes det er ubehagelig og prøver å gå litt inne i mellom for å se om det hjelper, uten så mye resultat. Noen flere som har det sånn? Er det tidlig å få kynnere? Noen med erfaring??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror kynnere er normalt eller ialelfall ikke unormalt fra uke 25 til 30(de skal vist avta nærmere termin)

Jeg har begynt å få kynnere nå, er 18+0... HAr fått de pga mye stress på jobben tror jeg. D er litt tidlig å få det nå så har nå blitt sykemeldt 100% en uke får å prøve å unngå de og håpe på at de forsvinner. Blir vel 50% sykemelding videre om de gir seg, i håp om at de ikke kommer tilbake før litt lenger ut i svangerskapet..

Men om du er bekymret så er det jo bare å snakke med legen/jm din... Så får du et profesjonelt svar;)

Skrevet

Jeg hadde MYE kynnere med nr 3. Husker ikke helt fra hvilken uke, men fra jeg var ca 4 måneder på vei. De var så kraftige at jeg trodde det var fødsel på gang til å begynne med :-) Fikk de verste om natta, og var oppe å gikk til det hadde roet seg igjen. Må innrømme at jeg var fremme med klokka å telte av og til, ja. Sånn for sikkerhets skyld liksom :-)

Jeg fortalte det til legen, men han bare smilte og sa at kroppen trener til det som skal skje. Jeg er hjemmeværende, og kan ikke si at stress var noen faktor egentlig.

Det positive med det hele var at jeg lærte meg å slappe av. Kynnerne var ganske vonde, og de ble verre jo nærmere termin jeg kom. Så jeg ble på en måte vant til dem. Jeg ble ikke redd men ble godt kjent med dem.

Det endte med at jeg hadde full kontroll under fødselen. Jeg greide å slappe av skikkelig, og fødte på et par timer uten smertelindring. En stor forandring fra de to første fødslene som var laaange og vonde.

Snakk med legen eller jordmor. Så lenge alt er ok med deg, kan du slappe av å kjenne at du "trener".

Nå venter jeg nr 4, og venter at kynnerne dukker opp når som helst :-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...