Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg?(Langt innlegg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hos legen i dag, og han har ordinert ny ultralyd i slutten av uken siden jeg ligger så langt over "kurven" på symfysemålene. Har ultralydtermin 28.11 og mens termin 16.11 og legen sa i dag at hodet definitivt har festet seg. Hvor lenge før fødsel er det vanlig at hodet fester seg? Jeg vet at høyt symfysemål kan tyde på enten stor unge, mye fostervann eller at termindato er feil. Jeg er ikke spesielt stor med tanke på magen, så har vanskelig for å tro at ungen er diger! På min side av familien har alle ungene vært små, rundt 3 kg ved fødsel. Hva får de sjekket på ultralyd i slutten av uka da? For nå er det jo for sent å se termindato og fødselsestimering stemmer sjelden mente legen min.

Flere som har opplevd det samme? Blir bekymret over tanken av at unegn kanskje er stor eller at termindato er feil, så at jeg kanskje skal måtte gå til 12.12 før de setter det i gang i verste fall...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hodet kan nok feste seg mange uker før fødsel, dessverre kan man vel i noen tilfeller si...

På ultralyden blir de nok å sjekke mengde fostervann og størrelse på ungen. Er babyen stor kan du bli satt i gang før tiden. Det gjelder også om du har for mye fostervann. De vil sikkert også sjekke hvordan babyen "trives" der inne, måle gjennomstrømninger her og der.

Går til kontroller selv på grunn av lite fostervann, og de måler alt de kan måle hver gang.

Vet ikke om du ble noe klokere med dette...

Skrevet

At hodet har festet seg trenger ikke å ha noe å si i hvert fall. På kontroll i uke 33 fikk jeg beskjed om at hodet var godt festet, og det har ikke skjedd noe her. (Er i uke 38 nå).

Det kan jo hende at de justerer overtidsdatoen din etter ultralyden på fredag dersom det viser seg at ungen er mye større enn terminen tilsier.

Skrevet

Takk for svar;)

Blir spennende å se da. Greit å vite om ungen er stor, for da må man vel ha litt å si i forhold til å ønske keisersnitt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...