Gå til innhold

Når bake til babybesøk

Anbefalte innlegg

Vi som skal ha baby i januar får litt av en desember. Ikke skal vi bare bake til jul, men vi skal bake til alle besøkene i januar også.

Tenkte jeg skulle bake og fryse ned så fort som mulig, men vet ikke hvor lenge kaker/bakst har godt av å ligge i fryseren.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6889472-n%C3%A5r-bake-til-babybes%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei...

Er vel vanlig at folk har med seg noe når de kommer på besøk etter en fødsel... kan vel ikke forlange at den nybakte mamma skal varte opp alle som kommer... Men er nå greit å ha noe på lur...ellers får pappaen steike vaffler... :o)

Jeg skal ikke bake. De besøkende kan da ikke forvente at jeg skal styre med det når jeg har baby å passe på. Jeg har pleid å ta med selv når jeg går på babybesøk til andre. Men kanskje ha en iskake i frysen. Det er hvertfall lettvint.

Har ikke tenkt å bake. Mest fordi jeg hater å bake. Ikke spiser jeg mye kaker og sånt heller, så da pleier jeg ikke å styre med sånt. Her må nok enten folk ta med selv, eller så blir det butikkbakt, når den tid kommer. Synes heller ikke at folk kan forvente at vi skal drive å varte folk opp under barselbesøk, vi har da en nyfødt liten unge å ta vare på. Pluss at jeg selv sikkert ikke er i toppform.

Kommer ikke til å bake så mye jeg nei. De som kommer på besøk får ta med seg kaffebrød - sånn er det vanlig å gjøre det her i hvert fall. Jeg har kun tenkt å ha et par skuffkakebiter liggende sånn i alle fall.

Men for all del - om du har tenkt å varte opp og virkelig orker det peset så kjør på :) Bakst kan fint ligge i frrysern ca 6mnd uten å bli dårlig.

Annonse

Jeg har da ikke tenkt til å bruke masse tid på å bake til jeg skal få besøk i januar..det er da virkelig et "problem" jeg ikke har ofret en tanke og ikke har planer om å ofre heller. Det er litt vel mye 50-talls husmor sus over det der synes jeg.

Bake gjøre man når man gidder og har tid! Og det finnes noe som heter bakeri også..eller texaco har nydelige solskinnsboller...hehe

Tror ingen av mine bekjente så mye som kan streifes av en tanke om at nybakt venter når de kommer på barsels besøk!

Det får bestemor genersjonen ta seg av!

He, he, he...den problemstillinga hadde jeg ikke tenkt på...

Skal spørre min bestemor som gikk husmorskolen på femti-tallet, og gi tilbakemelding.

Neida, spørsmålet ditt var vel egentlig hvor lenge kaker kan ligge i fryseren, og det holder vel iallefall en god stund? Ut januar iallefall.

Er du så heldig å ha dypfryser holder det vel til neste jul om du ønsker det.

Ble faktisk litt inspirert jeg nå. Tror jammen jeg skal bake litt ekstra før jul og spare til januar jeg også. Skal jeg bli mor i huset så kan jeg jo gjøre det skikkelig også.

Hva satser du på å lage?

Kommer nok til å bake litt... Kjekt å ha gulrotkake,skolebrød, sjokoladekake e.l i fryseren, glasuren kan jo lages når kaka skal serveres... kommer til å bake langpanner jeg da, og dele den i minst fire deler... Kommer nok ikke 10 stk på en gang...

Ellers tenkte jeg å kjøpe inn noen ferdig kaker og... de som man bare skal tilsette vann og olje :))

Møllerens sjokoladekake er dritgod :)) spesielt når den er varm med vanilje is til :)) Det tar max 45 minutter, så er kaka klar...

Vet ikke når jeg skal sette igang med bakingen jeg... Begynnelsen av des kansje... Det bør de tåle :))

Hei.

Godt å komme inn å lese disse to siste innlegg. Følte meg plutselig VELDIG gammel her, he he :-)

Jeg er 100 % sykemeldt så har godt tid og synes egentlig det er hyggelig å bake litt jeg da :-) Føler vel egentlig ikke at jeg gjør det for å varte masse opp. Jeg baker nå og mannen min eller gjestene ordner i januar. Er koselig det da :-)

Tenkte å bake langpannekake jeg også. Krydderkake, sjokoladekake, boller. Da jeg sikkert får besøk på formiddagen er rundstykker veldig kjekt å ha! hmmm.. varme rundstykker med gulost, uff ble sulten igjen jeg..

Må henge meg på gulrotkake forslaget :-)

Siden jeg er vokst opp på landet, er det naturlig for meg å ha "kaffebrød" i frysern - gjerne langpannekaker i forskjellige varianter, delt opp i passende porsjoner: lett å tine, lett å servere, og alltid populært.

MEN jeg er 100% sykemeldt pga bekkenløsning, og baking er langt fra det beste for bekkenet mitt! Er helt utslitt bare etter å lage middag... dermed får hjemmebakt på barselbesøk være en bonus folk KANSKJE kan få her i gården, jeg prioriterer mye heller julebakst med jenta mi på 2 1/2 enn å fylle frysern for de som kommer på barselbesøk!

Jeg kommer til å kjøpe inn en del iskaker å ha på fryseren.

Ellers kan sambo steike vaffler når det kommer noen.

Jeg synes det at folk kan ikke forvente når de kommer på besøk rett etter fødselen at vi skal varte opp med all slags.

Håper de som kommer tar med seg noe, om ikke noe ant en pose med boller eller noe.

De kommer vel på besøk får å se babyen ikke får å spise seg mette på kake.

Men selfølgelig de skal få en kopp kaffe å noe å tygge på men jeg stresser meg ikke i hjel hvis babyen trenger mat å trenger nærhet av meg. Da får de styre seg litt selv.

I vår vennegjeng når vi er på beøk hos hverandre tar vi alltid med noe til hverandre, f.eks lørdagskvelder har vi med potetgull, snop osv.

Det er i grunn ganske greit.

Men når det kommer besøk langveis fra å er av den gamle garde må jeg nok stille opp med en kake ja

Jeg har faktisk tenkt på akkurat det samme som deg, og vi skal på lørdag ut å kjøpe ny fryseboks /(har bare kombiskap nå) slik at det blir plass til endel kaker og sånn... Har hørt fra ei venninne som er konditor at det kan ligge opptil 3 måneder uten å bli "prega" av det.

Annonse

Jeg tror folk skal få rester av julekaker (hvis jeg gidder å lage;)) ellers kan de ta me seg selv. tror jeg må på "slanken" etter fødselen, så da blir det vel heller å servere oppskåret frukt. Vi har vel ikke godt av alle disse kakene...............Selv om det er godt ;);)

Dette har jeg ikke tenkt på...

Kommer nok ikke til å ha noe klart til evt. besøk. Regner med at folk ikke forventer noe. Det har da aldri jeg gjort når jeg har besøkt folk som har fått baby iallfall. Og man kan jo kjøpe ferdig på butikken, hvis man vil ha kake og servere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...