Gå til innhold

kan man gi babyer prim?

Anbefalte innlegg

Skrevet

datteren min er ikke så glad i grøt...jeg gir henne litt skive innimellom.... hun er ikke så glad i leverpostei heller... prøvde med litt prim og det falt i smak... men så tenkte jeg etterpå at det er vel melk i det? kanhun spise det da?

er snart 6 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal vel egentlig ikke ha melk før senere. I tillegg er det nesten rent sukker, så ikke mye bedre enn nugatti. Sett foreslått banan og avokado. Makrell i tomat. Hva med majones?

Skrevet

hadde mager prim da... dener jo anbefalt av grete roede og...så er vel ikke så veldig usunn???

HI

Skrevet

Prim er ikek førstevalget mitt når det gjelder pålegg, hva med moset avocado, leverpostei av kylling osv.

Skrevet

...du kan også mose frukt å ha på brødskiva:O)

Jeg personlig ville ha ventet med prim:O)

Skrevet

Helsesøster anbefalte faktisk mager prim til barn pga at de er tilsatt jern. Er usikker på om alle typer er jernberiket, men noen er ihvertfall det. :)

Skrevet

Må påpeke at dette var til barnehagebarn da.

Skrevet

Kjære vene, la ungen få ei og anna brødskiva med mager prim.

Det er da ikke noe galt i det.

Det er da ikke snakk om flere brødskiver hver eneste dag....

Bruk vett og forstand....

Skrevet

Jeg har gitt min baby på 8 mnd prim.. Prim med barne mønster på.. vet ikke om den er spes. egenet for barn?

Skrevet

for å si det sånn..det er jo ikke akkurat som hun får en hel skive...får kanskje en 8 del av en liten halv skive...

Skrevet

Som jeg skreiv i sta, GIjenta prim om hun liker det. Finnes ikke farlig, bare gi med vett.

Skrevet

Jenta mi får Litago prim, den er tilsatt mye jern. Helsesøster sa hun kunne få det.

Skrevet

Det er helt greit med prim i følge helsesøstre =)

Bare gi med måte. Tynt lag.

Tips på friskt pålegg til baby: philadelphia aprikos. Falt i smak her ja!

Likens smøreoster.

Skrevet

Her gis prim til snuppa på 8,5 mnd. og jeg ahr IKKE dårlig sammhvittighet. Bruker karamellprim fra synnøve, MEN får kun 1-2 skiver med det i uka.

Synes det er vanskelig med pålegg. Hva med melken i pålegget, de skal jo ikke ha melk i maten før de er 10 mnd. og saltet.

Bruker leverpostei og most banan var veldig suksess her i huset. smøreoster er det jo melk i.

Fisk skal jeg ikke gi snuppa før hun er 1 år. så makrell i tomat er ikke akktuelt for oss.

Men her sklir brød kunn med smør ned også

Skrevet

Men herregud, mange skriver at gi nå barna prim, alt med måte og tynne lag osv.

HI spør ang å gi baby prim, da er det vel naturlig at jeg svarer at jeg ikke vil gi det når ekg syns det er usundt. Så hvorfor skal jeg gi innimellom og tynne lag når vi ikke har behov for å gi det? Jern får vi i barna på annen måte,

Skrevet

Alla dessa inlägg om "kan man gi barna det og det"..

Det är bara SÅ hysteriskt!

Bara la barna smaka på mat, følg det sunda förnuftet..

Skrevet

Helsesøster sa at litago sin prim var helt grei....

ellers er makrell i tomat, leverpostei og baconost vinnere her i huset.. og alle ble anbefalt av helsesøster...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...