Gå til innhold

Huff, mamma "blander seg"

Anbefalte innlegg

Uff, nå har mamma begynnt å blande seg!! Men det er jo bare godt ment!

Moren min bor langt inn i Sverige, og kommer på besøk til oss i helgen. Hun lurte på om hun skulle ha med vuggen siden det antagelig er siste gang hun er i Norge før han blir født.....

Jeg og sambo har egentlig bestemt oss for å kjøpe ny vugge til lillegutt, fordi vi syns den er kjempefin, og vi liker nye ting begge to. ingen av oss har likt å arve eller låne ting av andre.

Vi har jo kjøpt allt annet nytt til denne babyen. Solgte nettopp vognen og div annet babyutstyr jeg brukte til første gutten min,nettopp fordi vi vil ha allt nytt!

Sa hvertfall til henne at vi tror vi skal kjøpe ny vugge og sånn, og da ble hun litt sånn satt ut å sa at "jammen, alle i familien har jo hatt den, og den er jo sååå fin. Jeg syr jo nytt trekk o.l. (hun er sydame), og det er jo ikke vits i å betale 3000 for en vugge som skal brukes i 3 mnd??"

Så ble hun litt lei seg. Syns synd på henne.

Nå er hun veldig glad i å arve og sånn da, siden det går gjennom familien.

Gutten min på 5 år hadde den vuggen mamma snakker om, og da var den jo kjempefin, siden mamma hadde sydd nytt trekk o.l..... men nå har vi forelsket oss i en hvit vugge med himmel.

Det ER jo ikke mamma som bestemmer, men skjønner godt at hun ble litt lei seg. Nå lurer jeg på om jeg skal si at hun kan ta den med, så kan vi "late" som vi bruker den....Jeg HATER å såre mennesker!!

Hva syns dere jeg skal si?

Skal jeg bare si at nei, den er "for gammel" vi vil ikke ha den? Jeg kan jo ikke gjøre det heller!!! Uff, det er fælt!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6889296-huff-mamma-blander-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg hadde latet som om jeg skulle bruke vuggen jeg. Ikke noe okey å såre mammaene våre uansett..

Selv om det beste sikkert er å være ærlig da. Blir jo litt kjedlig hvis hun ser på bilder og sånt senere og ser at det ikke er den vuggen du sa du skulle bruke.

Hvis du har stort hus kan du jo løse det med å ha en vugge i stua og en på soverommet...

Æ e blant dem so lika å arv og sånn da... syns det hørtes kjæmpe kos ut med den vogga som mora di vil ta med tel dæ.. med nytt trekk og greier...

Bruka dåkker å vær mye hos mammaen din da? Førr da kan du jo si at du gjerne vil ha den der så babyen har en plass å søv når dåkker e på besøk...

Klem

Så lur du er snupidupi. Nå er vi jo aldri hos mamma lenger, det er fordi jeg klarer ikke å sitte så lenge i bil. Men når vi først drar dit, så er vi jo der en langhelg. Og jeg kommer jo til å dra dit oftere når babyen har kommet! Så da kan jeg jo faktisk bare si at vi kan bruke den der!!!

Får dårlig samvittighet jeg, for den ER jo fin! Men...jeg og sambo er bare litt rare :) hehe

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...