Gå til innhold

Hjelp oss med nattavvenning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er snart seks måneder og vi har begynt med grøt og litt frukt. For tre uker siden begynte mannen pappaperm og drømmen min var da å avslutte nattmatingen. Begynte bra, og var nedi en gang om natta i noen dager, men så kom det fire tenner på en gang og vi var på tur forrige helg, så nå er alt kaos igjen og i natt var jeg oppe 5 ganger for å gi pupp. Fikk sovet to timer ekstra fordi mannen sto opp med henne kl seks, men resultatet er at vi begge er ur-trøtte. I tillegg har jeg er drøss av venninner med babyer som sover natta igjennom fra de er noen uker gamle uten at de trenger gjøre noe ... arg. Kunne kverka de!

Tar imot alle tips dere kan gi, vi trenger HJELP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff! - kan ikke hjelpe med nattavvenning, dessverre, men har det omtrent som du (hvis det er noen trøst)...!

Snuppa er 5 måneder og det er tenner på vei, og nå vil hun ha pupp/mat/kos hver time (!) om natten. Puh, man blir trøtt ja! I natt lå jeg og fantaserte om å tilbringe neste natt på noens sofa, mens samboer får "vogne" snuppa i søvne igjen (så godt det nå går). Men blir nok til at jeg sover hjemme allikevel ;-). Det klør visstnok forferdelig i den lille munnen!

Ja, ikke sant, man blir noe provosert av å høre om babyer som sover hele natta!

Stakkar, du jobber vel nå som mannen har pappaperm og kan ikke sove når snuppa di sover på dagen heller. Håper det ordner seg snart!

Skrevet

Prøv å utsette måltidene på natta.Hos oss tar pappa`n alle oppvåkninger før kl 0400 og jeg tar alle etter 0400.Hun får da første måltid kl 0400.Vi begynte for 3 uker siden og da var det kl 0200 hun fikk mat første gang.Noen netter sover hun 5-6 timer i strekk,andre netter våkner hun annenhver time.Men vær konsekvent.Ikke sikkert det hjelper for deg,og det skjer ikke over natta,men kanskje verdt et forsøk?

Lykke til:)

Skrevet

Hei.

Har et lite tips som hjalp meg i en liten periode.

dessverre er det kun en kortsiktig løsning på¨problemet, men det kan jo være du får det bedre til enn meg.

Det kalles "tanking up", og prinsippet er at du skal gi barnet mat FØR det normalt pleier å våkne, og før du legger deg. Tiden mellom kl 22 og 23 er anbefalt.

Gi barnet mat mens det ennå ligger i sengen sin ( ved amming må du løfte barnet ut... prøvde selv - og fikk VELDIG vondt i ryggen).

Du fyller altså opp den lilles mage med nok drivstoff til å klare seg lenger lenger gjennom natta. Og det er meningen at barnet ikke skal våkne skikkelig.

Lykke til. Venninene dine kan få lov til å melde seg in i samme klubb som mine venninner!!!!! Og jeg er IKKE medlem der!

BLÆÆÆÆ!

Ellers trøster jeg meg selv med at alt blir bedre!

For øvrig kan jeg anbefale en bok som heter "The baby whisperer"av Tracy Hogg.

Den er fin. Undertittelen er "Solves all your problems"

(hihihi!!)

Klem fra en medsøster

Skrevet

PS: det var i denne boken jeg leste om "tanking up".

Det er en bok jeg anbefaler på det varmeste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...