Gå til innhold

Tilbredning av mme

MammaTil Hjertebarn+1 gutt til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt usikker på dette, jeg syns det står så dårlig forklart på pakken, Så hvordan gjør dere det?

Koker dere nytt vann for hver gang, avkjøler det til en passelig temperatur så blander dere pulveret i?

Jeg koker vann om morningen, lar det stå på vannkokeren å bli kaldt. Så tømmer jeg passlig mengde på flaska, varmer det i mikro så tar jeg pulveret i. Når jeg skal ut, tar jeg kaldt kokt vann i flasker, tar pulver i. Så varmer jeg det i mikro der jeg er på besøk, kafe ol.

Men lurer på om dette er feil, kan man ha ferdigblandet melk i mikroen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemme: Etter å ha vaska flaskene putter jeg på nykokt vann og setter de i kjøleskapet. Kokt vann er holdbart i kjøleskapet i 1 døgn, så man trenger ikke å lage flasker for mere enn 1 døgn. Når det er tid for mat, varmer jeg flaska til rett temperatur i microen. Putter så i pulveret, rister, og maten er servert!

Ute: Hvis jeg skal til en plass med micro, får jeg de bare til å varme opp flaska med kokt vann, også har jeg med pulveret som er ferdig dosert i en Avent-boks (spesielt laga til det her formålet!), og blander i som vanlig. Hvis jeg drar til en ikke-micro plass, har jeg med termos med varmt vann som blandes i det kalde vannet i flaska til riktig temperatur.

Det var en gammel myte at strålene i microen var "farlige", men dette er det ikke! Bare ikke varm den flere ganger!

Skrevet

Jeg bruker NAN.

Hjemme: Koker vann og avkjøler dette i kjøleskapet. Deretter blander jeg dette med pulveret og setter ferdigblandet mme i kjøleskapet. Da kan jeg ta akkurat den mengden jeg trenger til hvert måltid. Sånn sparer man penger av:) Det varmer jeg opp i mokroen.Må bare passe på at det ikke blir over 40 grader.... Ferdigblandet NAN har holbarhet på 1 døgn i kjøleskapet. (dette er samme måten som de gjorde på sykehuset) Profelat har bare holbarhet på 12 timer, denne er det ikke melk i.

På tur: jeg har en bitteliten kjølebag der det er plass til 2 flasker og fryseelement. da har jeg 500ml melk med og da kan jeg være lenge på tur:) Jeg går ingen steder uten melk og termos med varmt vann og et desiliter mål til å vannbad til flaska. Har alltid liggende en sånn liten ferdigblandet boks og flaske i stelleveska uansett lengde på turen. Er alltid mulig å få tak i varm vann et sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...