Clementine Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Snuppa er snart seks måneder og vi har begynt med grøt og litt frukt. For tre uker siden begynte mannen pappaperm og drømmen min var da å avslutte nattmatingen. Begynte bra, og var nedi en gang om natta i noen dager, men så kom det fire tenner på en gang og vi var på tur forrige helg, så nå er alt kaos igjen og i natt var jeg oppe 5 ganger for å gi pupp. Fikk sovet to timer ekstra fordi mannen sto opp med henne kl seks, men resultatet er at vi begge er ur-trøtte. I tillegg har jeg er drøss av venninner med babyer som sover natta igjennom fra de er noen uker gamle uten at de trenger gjøre noe ... arg. Kunne kverka de! Tar imot alle tips dere kan gi, vi trenger HJELP!
♥Prinzessin♥ Skrevet 30. oktober 2006 #3 Skrevet 30. oktober 2006 Skriker hun hver gang hun våkner? Hvis ikke, putt smokken i munnen hennes og la henne ligge. Om det bare får henne til å sove en time ekstra, har du iallfall forlenget timeantallet mellom hvert nattmåltid. Altså - putt smokken i hver gang hun våkner, gi henne mat hvis hun virkelig skriker, men kun da. De er ikke nødvendigvis sultne når de våkner, husk det!! De våkner fordi de vet det er mat å få. Får de ikke mat, vil de snart slutte å våkne om natten.
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 Hei! Go-klompen hadde nattavvenning da han var 6 mnd og fikk 3 faste måltider på dag. Trodde at det skulle bli tøft, men det gikk så lett som bare det. Da han våknet på natta og ville ha mat ga vi han smokken. Han sutret i 45 min første gang og 30 min andre gang. Var inne hos han til han sovnet. På forhånd hadde vi bestemt at han helst ikke skulle opp fra senga, og at vi skulle prøve å roe han med å gi smokk og evt stryke på pannen dersom han gråt. Hvis han ble hysterisk skulle vi ta han opp for så å legge han tilbake i senga når han ble rolig. Om dette trakk ut i tid og det ble mye gråt var vi enige om at vi til slutt kunne tilby vann på flasken. Andre natten sutret han i 20 min før han sovnet igjen. I løpet av disse to nettene var han avvent. Gikk MYE bedre enn vi hadde trodd ;O)) Det viktigste er at dem får nok mat gjennom dagen slik at dem ikke er sultne på natta, lykke til da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå