Gå til innhold

til dere andre med bekkenløsning og er sykemeldte

Anbefalte innlegg

hva gjør dere om dagen?? jeg blei sykemeldt i uke 22 er i uke 31 (32 if bim) og lurer på hva dere gjør for å få dagene til å gå??? jeg holder på å gå på vegga... ventetiden er jammen meg lang nå syns jeg... jeg har en hund jeg går korte turer med flere ganger om dagen, lange turer kan jeg jo bare glemme, andre med dårligsamvittighet for at dere ikke kan gjør det dere gjorde før?? føler skikkelig på det noen ganger jeg...

Fortsetter under...

Her er det bare å holde hodet kaldt og finne noe du kan drive med for å få tia til å gå.

Hva med å starte på julebaksten? Peppernøtter og kromkaker holder jo i månedsvis.

Hva med litt svømming i svømmehallen? Ja , det blir vel mest padling , og ryggsvømming, men det er bra for kondisjonen, og man kan faktisk gjøre litt strekk og bøyøvelser i vannet, det er jo mye mindre belastende. Bare sjekk med fysio først hva som er riktig.

Nå kan du jo gjøre alle de prosjektene du aldri har tid til ellers.

Fine fotoalbum.

Lage baby i magen album, som er kjempefint å ha etterpå.

Det er fint å starte litt med babyalbumet nå også.

Det viktigste du kan gjøre er å passe på deg selv og babyen.

Du gjør faktisk en stor jobb der du går gravid, tenk på det:)

Lykke til.

Hvor bor du da? Jeg går til fysioterapeut og får gode råd, sosialt samvær (2 ganger i uka) med andre med bekkenplager og gode øvelser for å løse muskelspenninger som gjør vondt verre. I tillegg trener vi mage og bekkenbunn som er med på å stabilisere bekken og symfyse når man skal gå, løfte og alt som hører med. Vi tar selvsagt ikke sit-ups men gjør tilpassede øvelser med kort holdetid.

Du kan jo høre om du får en henvisning av legen din til å gå til fysioterapi. Kan anbefale Kristin Lyng Enget, Pusterommet, på Stjørdal (ved Trondheim) Det er mulig hun kjenner til liknende grupper andre steder i landet.

hei, takk for svar..=)

jeg går til fysio tre ganger i uken, men smertene har blitt værre siste tiden og kommer fortere ved mindre hvis dere skjønner hva jeg mener.. her jeg bor, på en øy mellom haugesund og bergen var det ikke så veldig mange alternativer etter som jeg skjønte på min fysioterapaut, skulle gjerne gått i basseng hadde det ikke vært for at kommunen her har stengt bassenget for å spare penger... da må jeg reise en halv time til en annen svømmehall, noe som hadde vært helt okei om jeg kunne kjørt mer enn fem minutter selv uten smerter.. nå gleder jeg meg kjempe masse til at babyen skal komme, har to mnd igjen og håper at jeg blir bedre etterhvert som tiden går etter fødselen..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...