Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 ...Utrolig at det har kommet 19 innlegg på om man skal ta paracet, Ibux eller Pinex under graviditet. Hvorfor spør dere ikke bare på APOTEKET/LEGEN om slike ting??? Har vel vært ADVART til og med, om "behjelpelige" gravide som leker doktor på nettet. Tar iallefall ikke råd fra sikkert velmenende medgravide ang. medikamenter. Søk FAGFOLK om dette!!!! Vet mange signerer som sykesøstre osv, men på nettet har vi ingen garanti for troverdigheten til disse. Ellers så er BIM et GLIMRENDE forum der hvor vi gravide kan dele gleder og bekymringer i hverdagen. Vi kan gjerne diskutere, men vær så snill å vær litt kritiske!!! Huff. Blir så INNMARI provosert, jeg. Er folk enige med meg, eller??
Frk. Vable Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 Kommer an på hva det gjelder... Jeg vet selv at man kan ta paracet selv om man er gravid. Det har legen min sagt til meg personlig! Så om noen spør meg om det her inne, så svarer jeg gjerne og stoler da på at min lege vet hva han snakker om. Og så er det da mye lettere å bare hive inn et innlegg her enn å sitte i 10 min. i tlf å vente på å komme gjennom hos legen. Men selvfølgelig, er enig i at noe kan bare en lege svare på ved å f.eks. undersøke deg, så man må jo være kritisk!!!!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #3 Skrevet 30. oktober 2006 regner med man kan stole på det som står på papiret som er vedladt disse medikamentene... står det at man kan ta det, kan man vel det? det står i allefall tydelig da man ik skl ta medikamentet , om det er skadelig. når man søker råd her inne, er det vel fint med svar for de som spør? enig i mer alvorlige ting man ik kan lese seg til svart på hvitt, bør man spørre legen....
glafruen Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 Det står på pakningsvedlegget til alle medisiner om vi kan ta dem eller ikke. Hvis vi ikke kan svare , burde vel ikke hun få lov til å stille spørsmålet heller her.. Vi leker ikke doktorer for det.. Men hvorfor anonym...??
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #5 Skrevet 30. oktober 2006 Nei. Egentlig ikke. Skjønner ikke hvorfor du tar det så personlig. Har noen gitt deg dårlige medisinske råd her? Det er jo saktens lov å spørre om paracet er greit å ta. De fleste er faktisk her for å hjelpe hverandre med slike enkle spørsmål. Hun spurte da vel ikke om noen her kunne utføre keisersnitt på henne eller?
2barnsMamma28 Skrevet 30. oktober 2006 #6 Skrevet 30. oktober 2006 lurer også på hvorfor signere m anonym... men men! enig i at det står jo veldig godt forklart om man kan ta de som gravid eller ikke. trenger jo ik være lege for å svare på det! er produsenten i tvil, står det man ikke kan ta pillene....
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 30. oktober 2006 #7 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg er selv ekstra forsiktig med smertestillende og lignende nå når jeg er gravid. Pakningsvedleggene blir grundig lest før jeg putter i meg noe som helst. De aller fleste bruker nok hodet og sunn fornuft, anonym...og at noen spør om råd over nettet må vel være helt ok.
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #8 Skrevet 30. oktober 2006 jeg/vi leker ikke doktorer..jeg for min del svarer kun på spørsmål som jeg VET svaret på...jeg gir ikke svar ut på måfå for å føle meg bra! syns dette forumet er kjempe bra når jeg lurer på noe.. får raske svar å støtte om man trenger det!!
nutri Skrevet 30. oktober 2006 #9 Skrevet 30. oktober 2006 mange gravide har jo allerede erfaring med dette. Hvorfor da ikke svare de som spør? Som alle skriver, det står i pakningsvedlegget et preparat/legemiddel kan brukes eller ikke. Og er du allerede på apoteket for å kjøpe så skader det ikke å spørre dem også. Bedre å spørre en gang for mye enn for lite dersom man er usikker. Har forresten opplevd at lege har skrevet ut allergimiddel til gravid som ikke var anbefalt ved graviditet. Det ble oppdaget i tide på apoteket. Så legene er ikke alltid klar i hodet og til å stole på heller da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå