Gå til innhold

Noen som har tatt tog med barnevogn?


-carina-

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle ta toget for å dra på besøk, men så er jeg bare usikker på det med barnevogn. Jeg kan jo kjøre bil, men det er over en time å kjøre, og om han begynner å gråte så klarer jo ikke jeg å kjøre bil! Tenkte derfor at tog kanskje er tingen, da kan han jo sitte på fanget mitt hele veien, så det er kanskje mest praktisk...

 

Men hva med vogna?!

Får man ha den med inn i kupeen?

Eller må den slåes sammen og leveres inn på bagasjeinnlevering?

Får man evt. hjelp av konduktør til å komme av og på? (På i Oslo er jo greit, det er endestasjon, men av i Fredrikstad?! Plutselig havner jeg i Gøteborg før jeg kommer meg av...)

Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Aldri tatt tog med barnevogn, men regner med at det ikke er noe problem. Det er ikke bagasjeinnlevering på tog. Bagasjen sin må man selv ta med inn og av igjen. Men hvorfor ikke kjøre bil til Fredrikstad? Jeg har kjørt på langtur flere ganger med lille snuppis her. Beregner bare litt lener tid i tilfelle hun våkner og er sulten. Men det er stort sett ikkenoe åroblem. Barn flest sover veldig godt i bilen. Og burde ikke våkne heller på så kort strekning som dette.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt tog med barnevogn flere ganger og det går kjempe fint.

Vognen sittes ved inngangsdørene som oftest og konduktøren hjelper av og på.

Ingen problem!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt masse tog, noen ganger har jeg fått hjelp på, andre ganger ikke. Men, er som regel stapp fullt på det toget jeg har tatt, er fra Holmlia til Oslo s, så er derfor det ikke alltid er lett å få hjelp.

Vogna står ved inngangen på toget, er kupeer hvor det er merket en barnevogn på siden, der er det ekstra god plass.

Kan jo være koselig å ta tog, kan sitte på fanget, få ammet og sånt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...