Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Finnes det et annet alternativ å ta istedenfor Lactulose? Jeg får det ikke ned - selv ikke når det blandes med annen drikke. Spiser selvsagt sundt og drikker mye vann.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 Benefiber fåes på apoteket. virka veldig bra på meg. fåes i pulver til å blande i mat,smaker ikke noe. eller flytende,med eplesmak,tror jeg det var..
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 avføringsmiddel..dvs.lactulose/floralac smører kun tarmen slik at avføringen glir lettere ut.. men Benefiber får den ut,hvis du skjønner?
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #5 Skrevet 30. oktober 2006 ok skjønner..brukes mot forstoppelse da?lurer på om jeg kanskje kan ha en liten sånn...går mye sjeldnere på toalettet nå enn før...
Tinema og Odin 16/2-07 Skrevet 30. oktober 2006 #6 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg bruker lactulose selv. Men jeg hater smaken av det klisset, så jeg blander det med saft. en liten mengde lactulose i et stort glass saft. Merker ikke smaken da.
Frk. Vable Skrevet 30. oktober 2006 #7 Skrevet 30. oktober 2006 jeg blander med appelsinjuice, kjenner ikke noe smak i det hele tatt, annet enn juicen! Men drikker det fort, da, litt ekkelt å tenke på at man har "tarm-smøring" i glasset...
Novembergutt<3 Skrevet 30. oktober 2006 #8 Skrevet 30. oktober 2006 Jer blander også i saft, drikker fort og kjenner ikke noe smak. Men dere - hvor ofte tar dere dette? Noen ganger tar jeg i 3 dager før det skjer noe jeg.. Andre holder det liksom med 1 glass. Men jeg må ty til flasken regelmessig.. Kanskje jeg har blitt avhengig??
nutri Skrevet 30. oktober 2006 #9 Skrevet 30. oktober 2006 Det er lurt å bruke Lactulosen fast. Det samme gjelder Benefiber og annet fibertilskudd for å få fart på tarmfunksjonen (peristaltikken). Det tar gjerne noen dager før man får full effekt. Det tar nemlig normal 2 dager fra det vi putter i munnen kommer ut igjen....
LisaColli Skrevet 30. oktober 2006 #10 Skrevet 30. oktober 2006 jeg blander det i en kopp te! merker ikke at det er der i det hele tatt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå