Gå til innhold

Lactulose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det et annet alternativ å ta istedenfor Lactulose? Jeg får det ikke ned - selv ikke når det blandes med annen drikke. Spiser selvsagt sundt og drikker mye vann.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Benefiber fåes på apoteket. virka veldig bra på meg. fåes i pulver til å blande i mat,smaker ikke noe. eller flytende,med eplesmak,tror jeg det var..

Skrevet

avføringsmiddel..dvs.lactulose/floralac smører kun tarmen slik at avføringen glir lettere ut.. men Benefiber får den ut,hvis du skjønner?

Skrevet

ok skjønner..brukes mot forstoppelse da?lurer på om jeg kanskje kan ha en liten sånn...går mye sjeldnere på toalettet nå enn før...

Skrevet

Jeg bruker lactulose selv. Men jeg hater smaken av det klisset, så jeg blander det med saft. en liten mengde lactulose i et stort glass saft. Merker ikke smaken da.

Skrevet

jeg blander med appelsinjuice, kjenner ikke noe smak i det hele tatt, annet enn juicen! Men drikker det fort, da, litt ekkelt å tenke på at man har "tarm-smøring" i glasset... ;)

Skrevet

Jer blander også i saft, drikker fort og kjenner ikke noe smak. Men dere - hvor ofte tar dere dette? Noen ganger tar jeg i 3 dager før det skjer noe jeg.. Andre holder det liksom med 1 glass. Men jeg må ty til flasken regelmessig.. Kanskje jeg har blitt avhengig??

Skrevet

Det er lurt å bruke Lactulosen fast. Det samme gjelder Benefiber og annet fibertilskudd for å få fart på tarmfunksjonen (peristaltikken). Det tar gjerne noen dager før man får full effekt. Det tar nemlig normal 2 dager fra det vi putter i munnen kommer ut igjen....

Skrevet

jeg blander det i en kopp te! merker ikke at det er der i det hele tatt!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...