Gå til innhold

Oktober: smokk??


Turbodama

Anbefalte innlegg

Hei!

Da er vi her da damer! Gratulerer!!

Lurte på om noen av dere vurderer smokk til den lille?

Vår lille prins gråter også når han er mett og har tørr bleie, og jeg tror egentlig at en smokk kunne hjulpet litt , siden han har veldig til sugereflekser... Jeg ammer og bærer rundt på han, men tror at det kan bli fredlig og hyggelig for oss alle med en smokk.

Har noen av dere noen smokke-synspunkter?

Jeg er egentlig negativ til smokk, men skjønner at det kan gjøre nytta si:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var veldig negativ til smokk selv, men hvis det roer ned småen er det mye bedre enn at han skal gråte seg utslitt. Dessuten er det lettere når han skal slutte med den om han har smokk du kan ta fra ham enn om han har lært seg til å suge på fingrene sine. Det er mye vanskeligere å avvenne. Du får tak i smokker som ikke ødelegger bitt og tannstilling nesten overalt. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ogsaa en baby som vil suge hele tiden. Jordmor og sosteren min anbelfalte smokk -saa i dag har jeg vaert og kjopt og sterilisert en haug av smokker - haaper det hjelper! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla mi trenger også smokk. Det er veldig slitsomt når hun bruker puppen til det formålet....

Har prøvd et par stykker, men de ville hun ikke ha. For store virket det som. Har kjøpt NUK-smokker idag. 0-6mnd både latex og silicon.

Og skal si de satt gitt. På første forsøk, begge slaga.

Lykke til.

Vi får heller ta opp kampen med å slutte om noen år ;-}

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

tulla mi fikk smokk av barnepleierene nede på 3d på sus allerede første kvelden ho.. ho var bare 4 timer gammel da de alt hadde gitt ho smokk, de fortalte meg at det var fordi ho var så suge gal, og jeg lå jo 4 etg høyere opp og kunne ikke komme med puppen å gi ho mat før 3 dager etter. så er har vi brukt smokk siden første stund, og det går veldig greit:-) men man pleier jo ikke å begynne med smokk før ungen suger riktig, så de nede på 3d kunne jo ødelagt en del for oss der. men heldigvis så går det greit det også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla mi fikk også smokk allerede på sykehuset. Den introduserte vi dag 2. Da hadde ammingen gått seg til, og hun "smokket" mine pupper omtrent i stykker =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme som Vinterkyss og Nicita her...smokk på sykehuset! hun ble et nytt og bedre menneske av den!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begynt med smokk, gutten min får ikke pupp lenger, bare flaske...:/ så slipper å tenke på at det skal ødelegge for amminga.

ellers så er smokk genialt for oss hvertfall, han roer sg så fint når han får den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingene!

Jeg har kjøpt 3 ulike typer smokker. Den eneste som det ser ut til at han biter litt på er den med bøy på opp i ganen. ( den samme som storebroren ville ha) Jeg forsøkte også en ny sak som skulle hindre bitefeil, men den gadd han ikke i det hele tatt! Så det er helt tydelig at det er forskjell ja!

Vi gleder oss til han tar den skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har også prøvd ulike typer smokker, blant annet Ortho-dent (som skal hindre bittfeil). Denne spytter hun ut med en gang. Har snakket med flere som har prøvd denne, men ingen av babyene har villet ha den. Er det noen som i det hele tatt klarer å bruke den? Har til nå ikke hørt om noen. Har også prøvd Avent sin 0-4 mnd. Hun suger litt på den innimellom, men ofte så får hun helt brekninger når jeg prøver å sette den inn...Hva heter den smokken med bøy i ganen? Kanskje jeg skal prøve den. Hun har et vanvittig sugebehov og brystvortene mine er såre!!! Litt desperat nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk og på at i begynnelsen så "trenger" de gjerne puppen ofte og vil ikke ha smokk, min første begynte med smokk når hun var 3mnd. og satser på at lille frøkenen tar den etterhvert og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med sutt til vår lille gutt dagen etter at vi kom hjem fra sykehuset. Han var da 8 dager gammel. Har ikke angret et sekund. Han har et enormt sugebehov, så da fikk jeg litt avlastning. Men best av alt er det en stor trøst når han har magesmerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den med "bøy" på, er det anatomiske smokker du mener? Dem de anbefaler når man ammer?

I så fall så er det de eneste smokkene mine barn har villet bruke! Storebror på 20mnd, har nå begynt å bruke de runde da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bruker NUK 0-6 måneder,kjøpte den på barnas hus.Den er skrå på tupen, og peker litt oppver mot ganen. NAM og OrtoDent vil han ikke ha. Ville egentlig ikke ha smokk til ham, men du store for en foranding og stor lettelse for en sliten mor og far når lillegutt nå er helt happy med å ligge for seg selv og kikke iblant, og kan sovne selv - istedenfor at det må være ved puppen eller på pappas brystkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...