Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg gjør det ikke. Ser ikke noe poeng i å stresse med å vaske på merkelige steder som ingen ser.. Spesielt ikke rett før jul. Prioriterer heller kosetid med familien. Vasker lister og slikt hver gang jeg vasker huset, noe som er 2-3 ganger i mnd.(støvsuger flere ganger i uka) Vegger tørkes over når vårsola avslører alt støvet. Synes folk stersser for mye før jul. Kan de ikke heller kose seg litt? Spesielt de med barn fra før. Ingen dauer av at det ligger en støvdott som ingen ser bak kommmoden i hjørnet i gangen.
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 jeg for min del liker at det er litt rent...er sånn neatfreak tror jeg... klarer ikke kose meg helt ut når jeg vet at det er rotete eller skittent på en plass....heheh...
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #3 Skrevet 30. oktober 2006 Her blir det bare den vanlige ukevasken. Da vasker jeg jo over alt. I november mnd handler jeg julegaver og i begynnelsen av desember baker vi. Ellers er det bare kos:) Blir like fin jul hvert år uten mas på denne måten. Flere venninner som gjør det samme som meg nå.
Lapez Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 KLART! Det er jo noe som heter den berømte "julvasken" der man tar ut alt fra skuffer å skap, og vasker i hvert et hull. Utrolig digg når man er ferdig da, og ofte er man jo flere som vasker, har på fin musikk prater å koser oss. Å guuud så digg med kaffe og boller etterpå da=)
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #5 Skrevet 30. oktober 2006 for min del er den julevaksen litt av sjarmen til jul... gleder meg til det:) det er viktig for meg at hele huset lukter reint og at jeg vet at det er reint overalt når julen inntar... man slapper mye mer av når huset er gullende rent, og det luker av grønnsåpe, juletre og tente lys... så ja jeg vasker alltid rundt til jul... og jeg gjør det med glede og entusiasme... hehe:)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #6 Skrevet 30. oktober 2006 Da kan du vel stikke innom meg også?? he he...og vaske litt, tenkte jeg
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #7 Skrevet 30. oktober 2006 ja... hehe.. nå blir det ikke det samme og vaske hos andre da.. for da får jeg ikke nyte av det rene huset etterpå selv... det er det etterpå som er det beste ved hele julevasken da...)
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 30. oktober 2006 #8 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg gjør. Det er litt av kosen for min del. Da er det på med julecd, og frem med arbeidsslyst=) Men i år vet jeg ikke helt hvordan det blir siden jeg sliter litt med bekkenet allerede (er i uke 22). Cluet for min del blir nok å starte tidlig!
RompeRock Skrevet 30. oktober 2006 #9 Skrevet 30. oktober 2006 Nope ) Liker å ha det rent og pent, men orker ikke å ta rundvask før jul nei. Vasker bare slik jeg bruker å gjøre; i tillegg til at jeg muligens skal ta ned de få gardinene vi har, og vaske dem. Synes det er bedre å ta en slik storvask når våren kommer, og vårsola avslører all dritten ;o)
@nnis82* Isabell er født :) * Skrevet 30. oktober 2006 #10 Skrevet 30. oktober 2006 Vasker ned til jul jeg ja Har et skikkelig raid i hele huset i nov/des og mai/juni Syns det er så utrolig deilig å vite med meg selv at det er 100% strøkent i hele huset liksom Er så vidt begynt på den store nedvasken siden jeg er begynt å slite med bekkenløsning Har forløpig bare tatt et rom så har en hel del igjen enda ja
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 30. oktober 2006 #11 Skrevet 30. oktober 2006 i år blir første jul i leiligheta..vi flytta inn i fjor i februar,så da ble det inga jule vask.. jeg og pappa feira jul sammens med sambo og hans familie,og regner med det blir slik i år også..=) men å år blir det julevask og pynt i leiligheta også.. syntes det er en del av jula at det skal være god nyvaska lukt i hvert rom og masse lys..da blir det så mye mer koselig syntes jeg..=) gleder meg til jul jeg...=D
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #12 Skrevet 30. oktober 2006 Nei!!! Men tar en kraftig fredagsvask, og rydder overalt. Skifter ut alt av duker og pynt gjør jeg også. Men rundvask? Den tilhører våren og godt nok lys.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå