Gå til innhold

svangerskapskontroller

Anbefalte innlegg

Skrevet

føler at det er mange her som er til kontroller mellom uke 12 og uke 20. begynner å lure på om jeg har misset litt på når man skal gå. var hos fastlegen i uke 6, etter det har jeg vært på ul i uke 9 og 15. Skal til JM i uke 22. burde jeg gått noe mer? har ikke peiling på mine sf-mål, vekt og hjerteslag som jeg føler mange vet så mye om. kunne selvfølgelig veid meg hjemme, men har ikke gjort det. fikk heller ikke med meg hvor mange hjerteslag babyen hadde, men det var veldig liv der inne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flesteparten her inne har ikke vært på mer enn ca 2-3 kontroller før en er i 6 måned... Er visst vanlig det nå.. så lenge du er frisk, og ikke er utsatt for noe spesielt.

Mine kontroller hittil: Lege uke 10, Ultralyd uke 18.

Skal hos jormor uke 23.

Skrevet

Mine kontroller er:

Lege i uke 10

Jordmor i uke 16

Ul i uke 18

Jordmor i uke 24

osv.

Skrevet

Hei.

Jeg har vært hos kontroll hos legen i uke 10, jm i uke 14, lege i uke 18, og skal nå til jm om 3 uker, altså i uke 23/24.

Så jeg er til kontroll ca. hver 4. uke.

Skrevet

Ja, åsså UL i uke 17.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg hadde krav på så mange kontroller som jeg føler for:-)

Jeg var første kontroll hos lege i uke 6- mest for å få bekreftet graviditeten, og vite hvordan ting fungerer.

Var hos jordmor uke 14 og skal til legen denne uken, uke 16.. (mest pga at jeg fremdeles er veldig plaget av kvalme og er sykemld)

UL i uke 19

JM igjen i uke 22

Skrevet

Hei Lolita

Noen grunn til at du skal gå så ofte?

Skrevet

Jeg fikk for første gang målt sf-mål hos jordmor i uke 24, og aner ikke hvor mange hjerteslag babyen har. Tror ikke det gjør noe!:) Skal videre til jordmor igjen i uke 28, og kanskje ny UL i uke 32. Folk sier at det er bare hvis det er noe galt at man får tilbud om ny UL. Legen som tilbød meg det sa at det absolutt ikke var noe galt, men et tilbud til deres pasienter. Tror det er veldig forskjellig praksis ute å går. Jeg fikk for eksempel ikke høre fosterlyd før uke 24 og da måtte jeg be om det selv, men så jo selvfølgelig at det var liv på UL i uke 20. Lykke til videre.

Gravid og glad

Skrevet

Tusen takk, gravid og glad!

jeg har en sykdom som gjør at jeg får ekstra ultralyder og oppfølging senere i svangerskapet. var på ekstra ul nå i uke 15 og alt var topp.

Ble bare litt nysgjerrig siden mange virker å gå ofte.

Skrevet

Mine kontroller:

Lege i uke 10

JM -innvendig UL i uke 12

JM -vanlig UL i uke 18

JM -vanlig UL i uke 26

JM -3D UL i uke 28

så vet jeg ikke om det aknskje blir neon vanlige kontroller etter dette. Er i uke 22 nå, gleeeder meg til ny ul å få se vesla=)

Skrevet

Jeg har fast gått en gang i mnd. Til og med den mnd jeg var på UL.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...