Gå til innhold

Noen med erfaringer fra Ahus? Gjerne tvillingravide :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Jeg fødte på Ahus i oktober 2005 og var veldig fornøyd med både fødsel og barselopphold. Dro hjem så snart føllings test var unnagjort, men da jeg fikk problemer med ammingen etter et par dager fikk jeg hjelp med en gang. Forholdet til jordmor blir vel alltid litt styrt av personlig kjemi, har hørt om både elsk og har forhold til jordmødre der, men selv hadde jeg to supergrie jordmødre som hjalp meg da det trengtes og lot meg være i fred når det trengtes. Jordmor nr. 1 klemte meg og ønsket meg lykke til da hun gikk av skift, følte at hun oppriktig brydde seg om meg:). Det har vært sagt endel om barsel i 10. vs. 12 etasje, men evtg. problemer med det tror jeg er borte/redusert, kjenner ihvertfall jenter som har vært fornøyd med begge!

• 4 uker senere...

Hei har ikke født ennå, men går til kontroll nå hver uke, da jeg venter tvillinger med termin 22.januar. Syns ikke oppfølginga så langt stemmer overens med det jordmora forventer, hun tilhører Ullevål, men der fikk jeg ikke plass. Har hatt 5 UL så langt og nye folk hver gang, noen litt mer stressa en andre. Men har ikke så mye å sammenligne med ennå, da jeg er er førstegangsfødende. Når har du termin da? Klem

Hei! Jeg er tvilling gravid og hører til Ahus også. jeg hadde ordinær ultralyd på onsdag og venter to jenter som de tror deler morkake. Jordmora som foretok ultralyden hadde lite kunnskaper om tvillinger. Hun mente det var alt for sent og se om de delte morkake (tok privat ultralyd i uke 12 der legen trodde de er monochorionic) og det var visst ikke så viktig å finne ut om de delte morkake for oppfølgingen var lik............. merkelig synes jeg da risikoen for TTTS er der ved delt morkake.

Når det gjaldt oppfølging var det visst ikke vanlig med time på sykehuset mellom uke 18 og uke 24, men heldigvis har jeg av en eller annen grunn fått innkalling til legetime på Ahus i uke 21 så det er jeg glad for. Når jeg spurte jordmoren hvor tidlig det var vanlig og bli sykmeldt mente hun da at en fint kunne jobbe frem til tre uker før termin visst en følte seg i form. Mens jordmora på helsestasjonen har fortalt meg at jeg bør sykmeldes fra mellom uke 20 og 22, kan bli litt småforvirra. Uansett alt er bra med tvillingene i magenså jeg venter spent på fortsettelsen.

Hører gjerne fra andre tvilling gravide som skal føde på Ahus.

• 2 uker senere...

Hei du :)

Stakkar deg da..Hørtes veldig likt ut som i min situasjon dette men skal ikke klage jeg assa...Er nå 24+4 idag og har allerede vært på ahus tre ganger trur jeg.... To vanlige ul også en ekstra pga lite liv..Men alt var bare bra med gullene mine...Jeg venter to gutter jeg dah, hehe..Var på 3d ultralyd i forrige uke kjempe morro assa og der kunne han se at begge var gutter..Det var det de antok på ahus også på den første ultralyden. Hmm, merklig at de ikke kan se om de deler morkake da, men du er kansje ikke så lant på vei enda???!!! Når er terminen din da?! Utolig spennende da og gå med to i magen.... Jeg har så og si vært sykemeldt under hele svangerskapet pga kvalme, og dårlig allmenntilstand og med mye bæring på jobb så det fungerte rett og slett ikke for meg med 50% heller..Og nå har sykehuset sykemeldt meg helt ut til termin.. Så trur ikke du skal bekymre deg for det assa om du kjenner deg sliten og sånn veldig tidlig..Vi bærer da trossalt på to :):)

Håper alt står bra til med dere da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...