Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Lillegutten min nærmer seg 6 mnd, og vi har begynt med grøt hver kveld. Har såvidt begynt å introdusere fruktmos på formiddagen, men han er litt skeptisk til det ennå (grøten derimot går rett ned :0) ). Når lønner det seg å begynne med vann? Jeg drikker vann hele tiuden, og jeg har latt han smake da han er veldig nysgjerrig, og det falt i smak! Jeg ammer fortsatt rundt klokken 1 og 5 om natten (han legger seg 20), kan jeg etterhvert bytte ut puppen, med en vannflaske? Som du sikkert skjønner er jeg førstegangs og veldig usikker så jeg blr veldig glad for svar :0)
Stor_smil Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 Jadda, vann er sunt og godt, og kjempefint om du venner barnet ditt itl vann og ikke noe annet Du kan godt tilby han vann til måltidene.. det begynte vi iallefall med. Anbefaler sterkt å ikke tilsette noe i vannet, for at det skal smake godt for den lille, de har godt av å bli vent til å like ting uten smak også
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 30. oktober 2006 #3 Skrevet 30. oktober 2006 Jenta mi er også 6 mnd, og får litt frutti til lunsj og litt grøt hver kveld. Har begynt å gi vann på tutekopp til disse måltidene, og hun slurper det i seg. Nesten mer ivrig på vannet enn på maten!! Tror de blir tørste, spesielt av grøt. Bare å gi vann- fint at de vender seg til det. Og det kan godt hende du kan bytte ut et puppemåltid eller to med vann om natten(så sant han er ved godt hold osv, da). Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå