lillebell&lillemor Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Hei! Vi skal ut å fly med vår lille datter som da er 5,5 mnd når vi drar og 6,5 mnd når vi kommer tilbake. vi skal besøke besteforeldre som bor i et annet land. selve turen tar ca 14 timer, med en mellom landing. Vi kommer til å være 11 timer på flyet i strekk. Er det noen som har flydd så langt med en liten baby som har noen erfaringer og tips å komme med? Jeg gruer meg litt da jeg er redd den lille skal ha det ukomfortabelt så lenge i flyet. Er det noe jeg bør tenke på? Har hørt fra andre at vi ikke skal planlegge sp mye, men være rolige og ta ting som det kommer. Bruke lang tid på stelling, amme under landing og stigning, osv. Men er det andre tips til turen?
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 Hei!, Reiste til Thailand med Luke da han var 10 mnd,det gikk veldig fint. Det virker jo som om du allerde har gjort "hjemmeleksene" dine:O) Hvis hun har begynt med fast føde innen den tid så burde du ha med det,ta også med dine egne ull pledd e.l de på flyet er så ekstatiske (hmmm...heter det det???) Får du krybbe? Hvis ikke så kan du sjekke om du får ha med bilstol inn på flyet.Hvis du får krybbe så er mye gjort,flyet er stadig bevegelse oppe i lufta og den lille kommer nok til å sove godt i mange timer.Amm under landing og stigning så slipper du vonde ører evnt en smokk.... God tur,dette kommer til å gå kjempe fint!!!
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #3 Skrevet 30. oktober 2006 Vi reiste til New Orleans med Vanja da hun var 5mnd. Vi hadde to flybytter. Ett i Europa og ett i USA. Turen tok totalt 20timer. Vi hadde krybbe på flyet over Atlanteren, men den var for kort for henne. Hun var da 69cm. Krybba passet for babyer opptil 66cm. Vi reiste med KLM. Andre flyselskap kan ha større krybber. Vanja var en veeeldig nysjerrig krabat, og det var sååå mye å titte på på flyet. Totalt på hele turen sov hun ca 2 timer. Da vi sto i de milelange køene ved ankomst USA, må jeg si jeg hatet amerikanere. Det var egne køer for amerikanerne, så de gikk rett inn. Vi andre ventet i timesvis. Vanja hang i bæreselen, hadde store lilla ringer rundt øynene og skrek og ville sove, men klarte det ikke..Ingen slapp oss fremover i køen. Huff. Jeg synes det var en tøff tur! Mener ikke å skremme deg altså. De fleste babyer sover veldig godt på flyene! Det kan være greit å ha nesedråper i stelleveska. Sånn i tilfelle det blir problemer med trykkutligning på innflyvningen. Det er jo ikke alltid de vil ta puppen. Take off er nesten aldri noe problem. Husk å ta med bæresele eller sjal til å ha på flyplassen!! Lykke til og god tur!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 Hei! Jeg har dratt til Australia to ganger med gutten min og han er nå 7,5 mnd. Det er 22 timer i lufta tilsammen. Var veldig nervøs første gangen, men det gikk veldig greit, men ta det litt som det kommer, men pass på pakke stellebagen med alt mulig tenkelig. Som to-tre klesskift, masse bleier, salver o.l (er ikke alltid like lett å få skiftet bleie på flyet, så da er det lurt å smøre før stumpen blir sår!) Jeg var mer sliten enn gutten da vi kom frem! Som de sier over, bæresele/sjal er kjempelurt! Finn stelle/ammerom på flyplassene. Sønnen min hadde ikke noe problemer med ørene under take off og landing, jeg passet på at han enten hadde pupp, flaske eller smokk i munnen. (det er viktigst på vei ned!) Noen ganger sov han, og da lot jeg han bare sove, ikke noe problem! lykke til, det går så bra så!
lillebell&lillemor Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 30. oktober 2006 Takk for svar! Det hjelper å høre om andre som har også har tatt med babyene sine ut på lange turer, og at det går bra:o) Vi får krybbe på flyet, så det blir nok bra. Vi gleder oss til selve oppholdet og selvfølgelig å se igjen bestemor og bestefar:o) de bor fortiden i sør afrika og vi skal være der i 5 uker. der er det sommer nå så det skal bli deilig, ihvertfall nå som vinteren er i annmarsj!
lillebell&lillemor Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 30. oktober 2006 Føler meg litt roligere nå. Takk for alle tips! bæresele er notert. hadde tenkt å ta den med uansett. nesedråper har jeg ikke tenkt på, men tar det med også. jenta vår er en veldig nysgjerrig og aktiv jente som liker best å bli båret rundt istedenfor å sitte/ligge, så det blir spennende å se hvordan hun blir på flyet. vi drar om kvelden/natta, så håper hun klarer å sove litt ihvertfall. bare et lite spørsmål til: finnes det stellebord på flyet, altså på doen? hvordan steller dere i så fall? anonym sier her at det ikke alltid er like lett...?
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #7 Skrevet 30. oktober 2006 Nei, jeg har aldri sett stellebord på flyene. Vi har flydd ganske mye og har konkludert med at det er enklere å bytte i fanget enn inne på doen. Er man to voksne kan baby ligge på den enes fang mens den andre steller. Så håper man å slippe de hyggelige bleiene med ulumskheter helt opp til nakken ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå