Gå til innhold

lioevrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!


zzzzz-frøken

Anbefalte innlegg

Grattis en milliard ganger - har nettopp stablet meg inn på bim etter en laaaaaaang helg uten internett-tilgang (rævva netverk gitt).

 

Utrolig kult - tenk at du testet positivt allerede 8 DPO wwheey! Det må jo være et godt tegn, leste inne på pernille.info siden at dess tidligere man tester positivt (etter el), dess større sjanse for at det går bra :)

 

Stå hos meg er som følgende:

IKM i dag (gulp), men ingen antydning til tanta. Vanligvis er ikke IKM-dagen spesielt spennende siden jeg alltid (og da mener jeg de siste to årene) begynner å spotte 3-4 dager før IKM. Jeg trodde jo at spottingen var i gang sist onsdag (kom noe gule greier ut sorry detaljer), men etter det; NADA....

 

Tempene holder seg bra høyt, og har aldri hatt så høye temper på dag 13 DPO (som er i dag).

 

MEN dristet meg til en QR-test i går ettermiddag (tissa ikke på maaaaaange timer), og den var så snøhvit og negativ som en test kan bli.

 

Så for meg er det vel bare å vente og vente :)

 

Håper jeg følger etter deg og alle de andre nygravisene inn på 1. trim i løpet av uka.

 

Grattis igjen til deg:) Stor klem fra tante

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stemmer det at jo tidligere du får utslag etter El, jo større sjanse for at det går bra?

 

Huff... nå ble jeg nervøs her... jeg testet meg 4 dager etter jeg egentlig skulle hatt mensen... den var negativ.... testet med så 10 dager senere... først da var den positiv.. tatt to hjemmetester, og en på legekontoret da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojojo ikke meningen at du skal bli nervøs av mitt innlegg!!! Det er STOR mulighet at jeg har misforstått noe her. Grnnen til at jeg skrev dette, var for å oppmuntre lioevr siden hun testet positivt så tidlig og har opplevd å miste to ganger tidligere. Nedenfor er noe www.pernille.info har skrevet om dette :

 

Det sies ofte at tidlige aborter kommer av genetiske feil på fosteret eller at celledelingen har gått galt. Dette stemmer selvfølgelig, men noen forskere har imidlertid funnet ut at tidspunktet for implantasjon gjerne også er relativt viktig i forhold til om svangerskapet går bra eller ikke.

 

Konklusjonen de kom fram til var at risikoen for tidlig abort økte ved sen implantering (se mine tanker rundt denne undersøkelsen nederst på siden).

 

13% ved implantering på dag 9

26% ved implantering på dag 10

52% ved implantering på dag 11

86% ved implantering på dag 12 eller senere

Disse forskerne samlet daglig urinprøver i opptil 6 måneder fra 221 kvinner som forsøkte å bli gravide. Eggløsningen ble påvist ved hjelp av måling av østrogen- og progesteronnivåene i urinen, som endres raskt og drastisk ved luteinisering av follikkelen. Implanteringen ble påvist ved påvising av hCG i kvinnens urin.

 

Undersøkelsen resulterte i 199 befruktninger, hvorav 95% (189 stk.) hadde tilstrekkelig mengde data tilgjengelig for analyse. Av disse 189 graviditetene varte 141 (75%) i minst 6 uker etter første dag i siste mens, og de resterende 48 graviditetene (25%) endte i tidlig abort. Blant de graviditetene som varte i 6 uker eller mer dukket hCG opp i urinen 6-12 dager etter eggløsningen. 118 kvinner (84%) implanterte på dag 8, 9, eller 10 etter eggløsning. Risikoen for tidlig abort økte ved senere implantasjon. Blant de 102 graviditetene som implanterte på dag 9 endte 13% med tidlig abort. Denne proporsjonen steg til 26% ved implantasjon innen dag 10, til 52% innen dag 11 og til 82% etter dag 11.

 

 

Konklusjonen ble da at i de fleste vellykkede graviditeter hos mennesker skjer implanteringen 8-10 dager etter eggløsning, og at risikoen for tidlig abort øker ved senere implantasjon.

 

Se den publiserte undersøkelsen her.

 

http://www.wdxcyber.com/ninfer11.htm

 

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=10362823&dopt=Abstract

 

- - - - - - - - - - - - - -

 

De samme forskerne avdekket også at 84% av svangerskapene implanterte på dag 8-10 etter eggløsningen.

 

Jeg personlig stiller meg litt tvilende til akkurat dette når jeg tar i betraktning metoden de brukte for å påvise svangerskapene og dermed også implanteringsdagen. Metoden de brukte var påvising av hCG i kvinnenes urin, og det er jo en kjent sak at embryoet implanteres en dag eller to FØR hCG blir påviselig i urinen, takket være at hCG'et først kommer inn i blodstrømmen og må siles ut av nyrene før det skilles ut med urinen. I tillegg må hCG-nivået bygges opp litt før det kommer opp i påviselige mengder. Dermed vil jeg tro at det disse forskerne kaller "implantering på dag 8-10 etter eggløsningen" faktisk er implantering på dag 6-8 etter eggløsning - og at det bare ikke har blitt påviselig før dag 8-10.

 

I mine øyne blir da abortrisikoen fordelt slik:

 

13% ved implantering på dag 7 - og påviselig hCG tidligst dag 9 etter eggløsning

26% ved implantering på dag 8 - og påviselig hCG tidligst dag 10 etter eggløsning

52% ved implantering på dag 9 - og påviselig hCG tidligst dag 11 etter eggløsning

86% ved implantering på dag 10 eller senere - og påviselig hCG tidligst dag 12 etter eggløsning eller senere

 

____________________________

 

Oppsummert; desss tidligere implantering, dess tidligere positiv test, dess større sjanse for at det går bra. MEN dette er kun en teori og kun basert på statistikk fra et utvalg av kvinner.

 

Håper du ikke er nervøs lenger :) Beklager igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt bedre nå...

*hehe*

 

Eneste jeg sitter igjen med er at jeg SKAL ta kontakt IDAG, for å få skaffet meg en innvending UL tror jeg... Koste hva det koste vil...

BAre det å evt kunne få se det lille hjertet banke eller noe...ikke vet jeg hva jeg vil få se... vil bare se noe.. er ennå så uvirkelig at jeg er gravid!! hehe... om du forstår...

 

Tuuusen takk for all info=)

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære deg, så godt å lese at du ikke ble unødvendig bekymret av å lese det jeg skrev til lioevr :) puh - det siste jeg vil er jo å skremme folk!

 

Jeg ble forresten litt glad når jeg leste at du ikke testet positivt før et stykke over IKM. Har jo selv IKM i dag og testet negativt i går (12 dager etter eggløsning). Tror jeg bare skal smøre meg tålmodighet.

 

Lykke til med graviditeten, det går helt sikkert supert med dere :) Og hvis du slapper mer av med å bestille en innvendig ul, synes jeg du skulle gjøre det :)

 

Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp=) 4dager etter var negativ, først 14 dager over fikk jeg positiv!! så håpet er der... diskuterer med sambo nå, om jeg får "sløse" bort penger på dette... men har en følelse av at jeg får.... hhihi

 

 

Lykke til du å da:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lioevr!!! Du store min: gratulerer!!!

 

Har ikke hatt nett i helga så har ikke fulgt med her inne. Sneik meg inn på 1. trim og der var du plutselig!!!

 

Grattis! Håper jeg kommer etter om ikke altfor lenge!

 

(oppdatering: 13 dager over ikm i dag - ingenting har skjedd. Skal til legen på onsdag...)

 

Klemklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

Jeg har vært inne å kikka etter dere.

Så rett og slett ikke tråden! sorry.

 

Fan, he he. er så sykt.

Dette er nå 3. gangen jeg har visst at jeg er gravid opptil 3 dager før jeg tester. Helt sjukt. he he.

Vel, er nå 4+5 ifølge denne kalkulatoren, så jeg må ha hatt EL tidligere enn det ff charten tror.

Skjønner ikke helt detta, og driter egentlig meget langt i det.

Så lenge testene mine forblir positive og blir sterkere mot slutten av uka :)

 

Denna spira skal sitte, om den så må tvinges til det via hormoner jeg får av legen.

Skal nemlig dit på torsdag, snakka med han i dag. Og fikk beskjed om at jeg var en god kandidat til å bli presset full av hormoner for å hjelpe kroppen med å beholde.

Han mente at jeg kanskje sluttet å produsere, og at det var en gen feil eller noe hos meg.

 

Så nå får vi bare se :)

Jeg og sambo er iallefall OVERLYKKELIGE!!!!

Siter her og gliser av stikninger, vonde bryster og hodepine. he he.

AAAh, hvor deilig det er å være dårlig i kroppen, når man vet at det går til noe godt :) hehe he

 

zzzzz-jenta: er bombesikker på at du kommer etter snart :)

For det hadde vært sinnsykt koselig å kunne følge tiden med deg.

Det samme gjelder lilli-1979, mener sterkt at due r gravid skjønner du :-p

Så kom deg til legen å få tatt en blodprøve og noen klemminger på magen :)

 

Gleder meg masse til dere kommer inn her til meg :) weeeeehaa

*superjentene*

megakosemoseoverdoseklemmer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

får vel dytte litt i dag og :P

Tok forresten en ny test i da :)

Den var positiv den også gitt.

Fortsatt litt svakt, men streken går ikke ann å innbille seg, da det er strips og strekene blir rosalilla. he he.

Ingen skygge nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helluuu!!!

Hakke nett hjemme for tida serru så får ikke fulgt med så mye.

 

Men: Dette er jo helt fantastisk! Denne gangen GÅR det bra! og sånn er det med den saken:-)

 

Hvordan føltes det akkurat da du så streken? Lykke, stress, lettelse?

Hvordan fortalte du det til mannen? Hvordan reagerte han? Er skikkelig lad på dine vegne merker jeg.. hehe;-)

 

Kan bare tenke meg den følelsen av å se positiv test, må være helt surrealistisk! Har blitt så vant til negative resultat jeg såvidt titter bortpå de etter de er tatt.

Skal til legen i morgen (jepp, 14 dager over ikm og bare negative tester..blæ!), men i dag får sambo resultatene fra sædprøven- veldig spennende!

 

Gratulerer nok en gang!! Håper virkelig at jeg rekker å flytte inn på 1. tri før du flytter videre til 2. :-)

 

*knuseklem til heldige deg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeei :)

 

Vel, sambo sto sammen med meg på badet når jeg tok den :)

Jeg tok det faktisk med knusende ro, hadde jos elv kjent dette på kroppen noen dager, og virkelig forberedt meg. he he.'

Sambo danset jo krigsdanser i stua og var overlykkelig. hihi

Tok ennå en ny test i dag, og den var jaggu litt mer positiv. Hatt litt svake resultater, men det er jo ikke så rart. er bare 3 dager over IKM. ha ha.

 

Jeg tror faktisk at du kommer inn her in morgen. Jeg hadde en sinnsykt god følelse på både deg og zzzz-frøken.

Og hun var gravid hun!!!

 

Så du rekker nok inn hit før jeg går over i 2.tri, du kommer i løpet av uka du :)

 

Kjempe mega kosemose klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du zzzz-frøken.

Har det noe å si hvor sterk test streken er?

Skjønner ikke helt dette jeg.

For test streken min var litt lysere enn den var når jeg testet negativt.

hm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen du i lykkerusen!

 

Vet ikke om du har lest min o-store-klage-innlegg på "bli gravid", men sjansen for at jeg er gravid er dessverre forsvinnende liten etter triste nyheter ifb med resultatene fra særdprøven til mannen som vi fikk i dag.

 

 

Ønsker deg masse masse lykke til! Skal følge med på deg jeg;-)

 

Klemmer *L*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å?

selv om sedprøven gir triste resultater så betyr ikke det at du ikke kan være gravid nå. Kan jo hende at dere faktisk ordnet det denne gangen :) :)

 

Har fortsatt trua, så husk å oppdatere oss når du er tilbake fra legen i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Will do!

Send noen gode vibber sånn i 11-tida er du grei:-)

 

Kos deg med alle babytankene i kveld!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å tenke masse på deg/ dere og krysse alt jeg kan.

Sender masse varme tanker til magen og ber den om å sprelle litt snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du zzzz-frøken.

Har det noe å si hvor sterk test streken er?

Skjønner ikke helt dette jeg.

For test streken min var litt lysere enn den var når jeg testet negativt.

hm

 

Halla lioevr, ja så er vi her da! Helt surrealistisk for meg enda, klarer ikke helt å skjønne det. Men det er noe som jobber som bare rakkern inne i magen, føler at det er noe innenfor navlen som strekkes og strekkes hmmmm håer det er et bra tegn..... ja ikke før jubelrusen har lagt seg, kommer usikkerheten snikende :)

 

Du spurt om det har noe å si hvor sterk teststreken er. Vet svært lite om dette, siden dette er første gangen i hele mitt liv jeg har tatt en gravtest (ganske godt gjort når man har rukket å bli 32 år og har ikke akkurat levd som mor theresa heller....).

 

Men siden jeg selv fikk veeeeldig svak test, saumfarte jeg nettet og fant vel ut at det ikke har noe å si hvor sterk streken er. Hvis den er skikkelig svak, kan det tyde på lavt hcg, men det ikke nødvendigvis. Noen opplever å ført få en halvsvak strek, og etter noen dager få enda svakere strek, for deretter å få sterk osv. Så en teori er mengde hcg, en annen teori er hvordan testen er produsert. I gølge hun pernille.info venninna vår, kan til og med to tester fra samme pakke gikk ulikt resultat, den ene gir sterk strek og den andre svak.

 

 

Hva mente du forresten med at "test streken min var litt lysere enn den var når jeg testet negativt" ????

 

Har sjekka terminen min og den er foreløpig 2 dager etter din hihi :)

 

Hvordan er formen da lioevr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...