Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Nå har jeg endelig fått mitt termometer i posten- men jeg trenger litt hjelp til å komme videre:) Når temper jeg? Hvor temper jeg? Er det lurt å bruke el -tester i tilegg? Hva er normale temperaturer....i de ulike fasene i syklusen? Hvor mye stiger tempen ved el? Fortsetter tempen å stige etter el hvis du er gravid...eller hvordan er dette? Hvis noen kunne gitt meg en kjapp innføring på dette hadde jeg blitt glad:)
*bubbs* Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 Du kan jo bruke fertility friend? Du bør tempe til samme tid hver dag, rett etter at du har sovet. Jeg temper f.eks. halv syv hver morgen.
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #3 Skrevet 30. oktober 2006 1. Du skal ta temperaturen samtidig HVER dag. Det jeg gjorde var å sette vekkerklokken på til samme tid, hal 6. Da målte jeg med en gang å la meg ned til å sove videre etterpå. 2. man skal egentlig tempe i rupen som det sies eller i munnen, dette fordi det er det som gir mest nøyaktig resultat. jeg selv gjorde noe jeg ikke skulle, jeg tok det under armen. Men det gjorde ingenting for min del, hos meg ble det bra likevel. 3. jeg brukte EL tester i tillegg. grunnen var at da kunne jeg se i forveien når jeg hadde el, å så brukte jeg temperaturskjemaet som bekreftelse på at den hadde vert. 4. Vi har alle forskjellige temperaturer i de ulikefasene. det eneste som skal være felles er at tepen skal synke på EL dagen å stige dagene etterpå, for så å synke når mensen kommer igjen. Hvis man er gravid så vil temperaturen forholde seg høy å ikke synke slik som hvis man skal ha mensen. Dette er noe du finner ut av etter hvert. Du vil lære deg å lese dine egne skjemaer etter noen sykluser. Lykke til
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 TAKK FOR TIPS..... Hva er fertility friend?
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #5 Skrevet 30. oktober 2006 Det er en internett siden hvor man kan legge inn temperaturene. jeg vil abselutt anbefale den. gå inn på fertilityfriend.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå