Gå til innhold

dere som har erfaring med pergo ;)

Anbefalte innlegg

er det slik at en får senere el når en bruker pergo, eller er det bare noen som får det?

i så fall når kan en forvente el?

mener jeg har sett noen som hadde el dag 16-18 , men at det var ei som hadde hatt så tidlig som dag 10 på pergo ?

glad for alle som vil dele erf :)

tror d er dobbel pergokur jeg skal ta (2 tabl daglig i fem dager) er bare i 2 pp men har misstet et barn, så derfor skulle jeg få prøve dette slik vi forhåpentligvis slapp og vente så lenge før jeg ble gravid igjen :)

og så til sist :) er det vanlig og reagere på pergo? (bivirkninger)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6885811-dere-som-har-erfaring-med-pergo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Jeg har gått på 2 doble pergo-kurer. Første gangen tror jeg el kom veldig forsinket. Sluttet iallefall å el-teste tilslutt fordi jeg trodde det var for sent til at jeg kom til å få el den pp'en. Ble iallefall gravid en eller annen gang etter den kuren, men mistet igjen. Nå har jeg hatt en kur til, men har ikke el-testet denne gangen. Jeg har også hørt at man kan få senere el etter pergo, men jeg tror nok at jeg ville ha begynt prøving fra dag 10 uansett for å være på den sikre siden.

Mange får bivirkninger av pergo, men ofte kommer de ikke før langt ute i syklusen. Kan vel mange ganger forveksles litt med graviditetssymptomer. Slik var det iallefall med meg :)

Lykke til med prøvingen!

Hei du!

Jeg tror kanskje det kommer litt an på når du har EL til vanlig, om den kommer senere eller tidligere. Selv har jeg ganske lang syklus, og første gang jeg gikk på pergo fikk jeg EL på dag 17. Denne gangen ble det litt senere, dag 19 eller 20, ikke helt sikker ennå pga rare temper.

Jeg har hatt lite symptomer på pergoen, bare litt humørsvigninger, men det kan like gjerne ha vært andre ting. Noen merker veldig mye. Tror kanskje om du vanligvis er plaget med PMS/humørsvingninger er en pekepinn på hvordan du vil reagere, uten at jeg er helt sikker på det. Jeg er iallefall lite plaget med PMS, og hadde altså lite symptomer.

På sist kur ble jeg gravid, så vet ikke hvilke symptomer rundt IKM som skyldtes pergo. Hadde ømme bryst iallefall. Mistet dessverre etter 12 uker, og dette er min første pergokur etter det.

Kjempetrist at du mistet barnet ditt, klarer ikke å forestille meg hvor vondt det må være. Håper du slipper å vente lenge før du blir gravid igjen.

Stor klem

takk for svar MabyMe :)

jeg tenker også at det kanskje er litt individuelt, jeg har ikke lange sykluser og har etter fødsel fått el ca 6-7 dager etter siste mens dag (må regne slik for selve blødningen etter fødsel er jo ikke lett og regne og første mens da blødde jeg i 14! dager, men det viser seg at uansett hvor lenge jeg blør så kommer el ca en uke etter jeg er ferdig:) ) men jeg tester med el tester så får jo bare se. tenkte bare jeg måtte høre, for d blir dyrt med el tester om en skal teste i 10-20 dager! hehe

det var trist og høre at du også mistet...d gjør jo vondt om babyen er 12 uker eller 9 mndr :(

men vi får fatte nytt mot og prøve igjen! :)

det med selve prøvinga er jo litt gøy iallefall :)))

stor klem og masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...