Gå til innhold

Hvor lang ventetid for lap/røntgen av eggledere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På st. olav er det 6 mnd ventetid faktisk (ikke 3 mnd), Sto selv på venteliste og rakk akkurat ikke å få operasjon da det endelig har klaffet for oss:) Skulle egentlig ha operert nå i disse dager. Jeg ble satt på venteliste 1. juni i år.

Jeg har venta i to mnd og har ikke hørt noe...må ringe å høre med de,fikk beskjed av sykehuset på Lillehammer,Gjøvik og Elverum om å sende henvisningen fra gyn min pr post til dem.så jeg sendte til Lillehammer og har ikke hørt noe.Hvordan gikk dere fram?

Annonse

Jeg fikk brev fra st.olav i august (gyn sendte inn mine papirer til fertilitetsvdelingen i juni men de har sommerstengt).Fikk da til svar at de hadde 3 mnd ventetid og fikk time for lap nå i november...Men det er selvfølgelig mulig at jeg fikk annen ventetid da jeg skal utføre hyscoscopi i samme inngrepet...C";)

Jeg var hos gyn 22. september,da sendte hun inn henvisning til lapraskopi på Ullevål. Da sa hun at jeg kom til å få et brev fra dem om time iløpet av 4 uker,og hun regnet med de skulle få unnagjort lap. iløpet av senhøsten. Har enda ikke fått time,men nå er jeg 1 uke over IKM,så kanskje jeg slipper...:-) (tørr ikke teste!)

Røntgen? Fikk bare innvendig ul jeg. Og gynekologen nevnte det ene timen og allerede timen etter (ca måneden senere) sendte hun søknad for lap. Fikk svar få dager etterpå og måtte vente ca 1 måned for en undersøkelse på Tønsberg sykehus.. innvendig ul med måling av eggstokkene....... Var på sykehuset i Tønsberg da 13.oktober og allerede 25.oktober, ble jeg lagt inn på Sandefjord sykehus for lap :) Kjapt og greit :) Kjempe flinke og koselige sykepleiere og leger :)

Hei Madden!

Er ikke alle som kommer inn til røntgen. Det gjorde ikke jeg. Tok innvendig UL, og siden jeg hadde cyster, så fikk jeg henvisning til lap. for da tar de å fjerner cyster og slikt i samme slengen som de sjekker om egglederne er åpne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...