Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Om en uke ca blir jr 6 mnd. Nå får han grøt til kvelds og på morgenen. Og så ammer jeg utenom. Frokostgrøten har han fått i en ukes tid ca. Det jeg lurer på da; er når er det nødvendig å begynne med middagsmat? Får han nok næring gjennom grøt og mm eller blir behovet for mer fast føde stort når de runder 6 mnd?
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 Hvilken mat spiser/spiste din 6 mnd gammle baby da?
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #3 Skrevet 30. oktober 2006 Er jeg usynlig eller er det ingen som har eller har hatt baby på 6 mnd eller er dette et veldig uinteressant innlegg?
Lurifaksmammaen Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 Neida, du er ikke usynlig!!! (men måtte tenke litt før jeg svarte..) Du merker godt om babyen trenger mer mat... (da vil han nok bli sutrete, skal ha mye pupp osv..) Behovet for fast føde kommer ikke magisk med en gang når de runder 6 mnd.. (noen VIL ikke ha annen mat før de er mye større.....og blir så og si fullammet mye lenger enn de anbefalte 6 mnd..og klarer seg godt sånn ernæringsmessig..) Mine barn har vært glupske med en gang de fikk fast føde - har nesten ikke spyttet ut mat... I din situasjon hadde jeg ventet med middagsmat til babyen din har spist en større porsjon grøt til de to måltidene han får. Ta det på feelingen... Mi på 7,5 mnd får frokost (pupp + brødskive, spiser selv så det blir ikke så voldsomt mye i magen..), middagsmat ( pupp + kokte grønnsaker, har nettopp begynt med litt kylling) og pupp + grøt til kvelds Begynte med fast føde like før 6 mnd.. (da var hun voldsomt intr. i det vi spiste.... og da prøvde jeg meg grøt.. som hun elsket fra første skje...)
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #5 Skrevet 30. oktober 2006 Hei du. Det er rett og slett litt dødt på sida i dag. Folk er kanskje ute og triller...? Odin er også 6mnd om en uke. Siden jeg måtte slutte å amme, har jeg vært litt opptatt av at han skal få litt variert kost i tillegg til mme. Jeg prøver å gi forskjellige grøter, frukt og grønnsaksmos. Har forsøkt å gi middagsglass med kjøtt, men de faller ikke så godt i smak. Jeg skal prøve å komme i gang med litt hjemmelaget middag snart, i allefall et par-tre dager i uka. Siden gutten din får mm, har han ikke like stort behov for næringsstoffene i kjøtt, frukt og grønt. Han får jo så mye godsaker fra deg ) Det er derfor helt opp til deg om du velger å begynne med middag nå eller senere. Mm-ernærte barn kan faktisk klare seg på bare mm helt til de nærmer seg året. Men for de fleste tar nok sulten overhånd og de ber om mer.
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #6 Skrevet 30. oktober 2006 Takk for svar dere to Begynnte å bli litt bekymret for om innleggene mine ikke var synlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå