Gå til innhold

Jeg er innlagt !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter =)

For dem som husker meg så vlle jeg bare innformere litt om hvordan ståa er her i gården.

Forige tirsdag da jeg var på min ukentlige måling av livmortappen ble jeg lagt inn, komm litt overraskende på selv om jeg visste det kunne skje.

Livmortappen hadde plutselig krympet veeeldig, nå er den bare 4mm, mot nesten 2 cm bare noen dager før. Så det gjør til at jeg må ta det helt med ro i en seng på sykehuset, bare det å gå på do, dusje og gå å spise er nokk til å skaffe meg sammentrekkninger i livmoren. Så her gjelder det å være forsiktig.

Jeg begynner på min 29+1 i dag, legene håper jeg skall klare det til uke 32. Men den er fryktelig kort sier de, så ingen vet hva morgendagen bringer.

Jeg blir ivertfall her.

Deilig at vi kunne få kobblett opp pc da =) Det fant vi ut i går, er jo lite å ta seg til her en ligger.

Det var en kjapp rapport fra meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffda... Ikke bra. Håper det går greit og at babyen får være der inne lengst mulig. Ønsker deg masse lykke til i de lange dagene fremover i alle fall

Skrevet

Lykke til, cbabe!

Jeg opplevde noe av det samme når jeg var ca like langt på vei som deg. Måtte holde meg i ro på sykehuset. Kjedelig!

Nå er jeg snart i uke 38. Hadde aldri trodd det skulle gå så lenge.

Hun jeg lå sammen med hadde litt samme problemstilling som deg, og hun er i uke 36 nå. Hun måtte ta det med ro til uke 34 pga kort livmorhals.

Tenk positivt! Dette går bra.

Skrevet

Tusen takk for gode ord og lykke ønskninger. Men vet dere hva??? Jeg fikk reise hjem i ettermidag.....JIPPI

Legen som har fulgt meg hele veien på kk ville unersøke meg for å se hvordan det stod til. Livmortappen var da blitt 8mm, så en uke i sengen hjalp det. Så jeg fikk reise hjem med beskjed om å ta det helt med ro den neste uken frem til jeg skall på ny kontroll. Ligge på sofan og i sengen, ikke gjøre noe.

Så nå får vi se da om jeg får det til her hjemme....=)

En av grunnene ti at vi kunne gjøre det slik var fordi vi bor så nermt sykehuset, gitt om jeg erglad for det=)

Så deiligt å få være hjemme med lille jenten min og samboer i stedenfor å ligge på sykehuset aleine... ER SÅ HOPPENDE GLAD...... men skall holde meg fint i ro=)

Skrevet

Så herlig å høre at du fikk komme hjem da:) Nå må du virkelig ta det helt med ro...bare kos deg på sofaen du og la samboren din varte deg opp og ta godt vare på deg:)

Skrevet

kan jeg spørre om hvordan de oppdaget at den var kort? og hvorfor du har denne oppfølgingen? er det pga tidligere prematur fødsel e.l? bare lurer jeg:)

Skrevet

De visste den var kort pga en laserkornisering etter celleforandringer på livmorhalsen. Det betyr at de har fjernet en del av livmortappen. Jeg har fått denne oppfølgingen pga at jeg har mistet 5 ganger tidligere og pga at min lille tulle kom en liten mnd før tiden i 03.

Har også streptokok b, så jeg har gått penecilinkurer og får dette intravenøst under fødsel. Jeg misstet en liten jente i uke 23 for en del år siden, pga streptokok b bakterien. Så det er godt de passer godt på meg =) Glad for det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...