Gå til innhold

Er så mye jeg lurer på...

Anbefalte innlegg

Har så mye jeg lurer på ang spedbarn under operasjon og tiden etter... Skal på kontroll 10 nov, da får jeg kansje mere svar (hvis det er den kvinnelige legen som er der :), den mannlige er litt mere stressa :)... men klarer ikke vente så lenge... Kansje noen av dere har vært borti det samme eller lignende...

Babyen min blir jo operert rett etter fødselen, og da blir han vel lagt på nyfødt intensiv eller noe, i respirator... Så langt vet jeg :))

Men veit noen om jeg kan bruke klærne jeg har med da, eller må jeg vente til han er ute av resp.? Får man ta imot besøk der? Eller må vi vente til vi kommer på annen avdeling? Hva slags næring får han i resp.? Han får vel ikke morsmelk da??? De ser jo så hjelpesløse ut disse små nyfødte... hvordan er de til å komme seg etter en operasjon?? Er så mye jeg lurer på, så all info er bra...

Kansje det er mange dumme og uvesentlige spørsmål, men det er da sånne ting som dukker opp i hodet om dagen/natten... På Riksen er de veldig dyktige, men jeg får aldri tid til å spørre om slike ting... det er mest medisinsk jeg får svar på...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6884949-er-s%C3%A5-mye-jeg-lurer-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du skal bestille en ekstra time hos jordmor til samtale. Det er jo ikke rart du har 1000 spørsmål med alt det som venter deg og babyen rett etter fødselen.

De legene kan være som noen virvelvinder, og tenker nok veldig medisinsk.

Skriv ned noe av det du lurer på og bestill en time hos jordmor.

Lykke til

Tror det er lurt å spørre jordmor eller noe for å få helt sikkert svart. men kan jo fortelle litt om hva som hendte med ungen til søstera mi.

Dei viste ikke at jenta var syk, så etter fødselen var det å haste av sted til Riksen. Der sa dei at dei måtte opperere med en gang, men dei ventet noen dager med det (har hørst om flere som og har fått beskjed om at det blir opperasjon med men gang, men så har dei ventet noen dager, for da er muligens barnet litt sterkere).

Søsteren min gav henne morsmelk gjennom sonde da hun låg i respirator (gir hun gjennom sonde enda). det var fordi hun fikk alt hun trengte gjennom morsmelken, legene sa noe om at vist barnet var syk så produserte moren noe ekstra for at barnet skulle bli bedre. (alt barnet trengte med andre ord).

Dei fikk ikke bruke klær dei hadde med seg. men tror at det er litt forskjellig etter om det er mulig å ta på barnet dette eller ikke. sånn på grunn av slanger og ledninger osv.

Håper dette hjalp deg litt. men ambefaler at du snakker med jordmor/lege sånn for sikkerhets skult uansett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...