Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Har begynnt å få bekkenløsning, va hos legen i sist uke og han sa at det var det jeg hadde fått. Han anbefalte at jeg skulle jobbe mindre (går på skole og jobber om kvelden + helger så blir veldig lange dager) Men er jo ikke så lett å jobbe mindre når jeg står oppsatt på forskjellige tider på jobb til ut november og det nesten aldri er noen av de andre som kan jobbe vis jeg ikke kan selv. Dessuten trenger jeg pengene. Med skole og jobb hele tiden blir det og lite tid til lekser (går siste året allmenn) og vi skal levere inn særemne 6 desember. Kjenner at jeg ikke orker å sitte med lekser til langt utpå kvelden for så å stå opp klokka 6 lenger. I dag har jeg fått ny time hos legen for å få en sykemelding fra jobb men har så dårlig samvittighet! Føler selv at du skal være skikkelig syk/ha det veldig vondt for å få en sykemelding, noe jeg egentlig ikke har. Er skikkelig sliten og vond i ryggen og nedover beina når kvelden kommer men er jo ikke på langt nær så galt som de som virkelig har store problemer med bekkenløsning. Men så er det hvor grensen skal gå, når skal jeg hive inn håndkleet? Er veldig viktig for meg å få fullført dette halve året på skolen og når jobben allerede tar såpass mye tid bort fra skolen (lekselesning ol.) så lurer jeg på om jeg har nådd den grensen nå. Skal tross alt klare å fungere på skolen til 3 uker før termin. Er i uke 26 nå. Ble veldig rotete og langt og sytete dette, må bare beklage. Takk for at du tok deg tid til å lese.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg ville ha sykemeldt meg nå. Husk, det er "for seint" å sykemelde deg når du har møtt veggen skikkelig! Da tar det mye lengre tid å komme seg igjen. Sliter med samme plagene selv, og kan ikke i min villeste fantasi skjønne hvordan du klarer alt dette.. (er riktignok noe eldre og har barn fra før, men likevel..)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #3 Skrevet 30. oktober 2006 Tusen takk for svar. Er nok noe med at det er blitt en vane + at jeg har vært veldig heldig i svangerskapet, ikke vært kvalm eller hatt noen andre plager før nå. Men nå har det gradvis begynnt å bli nok kjenner jeg.
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 Vil bare si at du ikke skal ha dårlig samvittighet for å få sykmelding, det høres jo ut som du står på som bare det. Høres ut som du har veldig mye. Og, bekkenløsningen blir bare verre om du sliter deg ut gang på gang, bedre å være føre var og ta det pent før det blir virkelig ille. Lykke til!
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 30. oktober 2006 #5 Skrevet 30. oktober 2006 Klart du skal sykmelde deg dersom du har vondt! Så vidt jeg husker fra jeg selv jobbet deltid ved siden av skolen får du betalt for de vaktene du er satt opp på. Man får alltid litt dårlig samvittighet overfor arbeidsgiveren, men husk at h*n kan søke om å få refundert penger fra trygdekontoret når du er sykmeldt pga svangerskapsrelaterte sykdommer - og det må man vel kunne si bekkenløsning er! En sykemelding vil jo også i grunnen gjelde skolen, men dersom du føler du orker å være der, så kan du gå likevel. Bruk den ekstra tiden til lekser slik at du får fullført, men dersom du ikke orker det, så er sykemelding ok.
findus Skrevet 30. oktober 2006 #6 Skrevet 30. oktober 2006 Hvis legen din vil sykemelde deg, betyr det at han - som er ekspert - mener at du bør sykemeldes. Hvem andre er det da som kan komme og si at du ikke burde ha sykemeldt deg fordi du ikke er syk nok? Hva vet de om det? Jeg tror at hvis legen sier at han vil sykemelde deg, betyr det at du bør holde deg hjemme, og at du skal ha all verdens god samvittighet for det. Ingen grunn til å fortsette til du er helt ødelagt heller - da er du i hvert fall ikke nyttig på jobben etterpå! Hm.. Kanskje hvis du nevner at du får dårlig samvittighet, så forteller legen deg akkurat hvorfor du ikke skal ha det, og så vet du det - både for deg sjøl og hvis noen skulle spørre... :-) Lykke til da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå