Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære dere som sliter med barn som våkner tidlig. Har bare lyst til å dele en erfaring med dere. Frem til min datter var 6 måneder sov datteren min mye både dag og natt, men så begynte hun å våkne tidligere og tidligere om morgenen. Her har vi nå i 8-9 måneder måttet opp (evt fighte med henne) fra 5-5.30. Har hatt tillitt til uttrykket "søvn avler søvn" og har holdt fast på 19 som legge-tid. For en måned siden bestemte vi oss for å eksprimentere med senere legging og det har gitt store resultater hos oss. Nå legger vi aldri datteren vår før kl.20 og hun sover tilsvarende lenger og jeg føler at vi har fått et mye mer "normalt" liv. Pappaen får også mer tid med henne etter jobb. Synes man må regne med at dagen kan starte fra kl.6 og nå er vi så heldige at hun ofte sover til 6.30-6.45. Vil virkelig anbefale dere som er fortvilet med å forsøke senere legging. Vi begynte å legge ca. 15. minutter senere hver kveld. Ellers har jeg ikke følelsen av at dagsøvnen hennes påvirker natten. Hun sover fra 50 minutter til 1,5 time. Selv ble jeg nesten deprimert av å stå opp på et tidspunkt jeg annså som natt. En time fra eller til på morgenen har hatt MYE å si for oss. Ønsker dere alle lykke til!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har opplevd akkurat det samme og ved gradvis senere legging, våkner hun også gradvis senere på morgenen. Det har tatt oss en drøy uke å flytte søvnen en time.

Jeg er helt enig med deg om at en time på morgenen har utrolig mye å si. Jeg er ikke skapt for å stå opp kl fem! Kl seks går helt fint. Nå blir det jo også lyst tidligere og med dagslyset kommer humøret hos oss. :)

Skrevet

Vi gjør det også sånn. Vi har en gutt som alltid har hatt mindre søvnbehov enn gjennomsnittet. Fram til han var 6 mnd. sov han 8 timer om natta, deretter utvidet han gradvis til 10 timer.

Disse "reglene" om at barn skal i seng kl 19 har aldri passet for oss. Vi har derfor tilpasset leggetiden til når vi vil opp. Nå legger han seg ca 20:30-21:00 og da våkner han ca 07

Skrevet

hos oss har det vært slik at om vi legger hun senere så våkner hun enda tidligere!! aner ikke hvorfor!! men vi står stort sett opp kl 6 og det går fint...kl 5 er værre!! så håper det går seg til med ny tid nå...gikk fint i dag iallefall....men i går var det opp kl 0530

Skrevet

Bra du ihvertfall kan flytte døgnrytmen 1 time nå når vi går over til vintertid. Hvis døgnrytmen ikke kunne forskyves måtte du jo ha stått opp 05 hele vinterhalvåret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...