Gå til innhold

må ned 10kg-hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk ned 20 kg i løpet av fem mnd før jeg ble gravid, med å kutte ut sukker, brød, mel, pasta, poteter og ris. Spiste masse kjøtt, egg, ost, fisk og salat og grønnsaker. "Brødmåltidene" spiste jeg f eks salat, omelett, en kotelett eller kylling, mens middagen bare kutter man ut pasta/ris/potet, og spiser mer av kjøttet/ fisken og grønnsakene.

Var ikke fanatisk, spiste kake eller litt sjokolade på lørdagen eller ved spesielle anledninger, Spiste saus selv om det var hvetemel i det osv... Bytta ut brus med juice eller sukkerfri saft, og prøvde å spise f. eks. grønnsaker med dip i stedet for potetgull om vi skulle ha noe snacks.

Det som gjorde denne kuren vellykket for meg var at jeg aldri var sulten, kunne alltid spise til jeg var mett, og trengte ikke å holde på med måling og veiing, eller spise akkurat det som står på "planen" i stedet for det jeg hadde lyst på.

Nå er gutten min to mnd gammel, og jeg veier 62 kg, veide 65 da jeg ble gravid, og 85 kg på det meste, og når snart det "uoppnåelige" målet jeg hadde på 60 kg. Nå som jeg ammer er jeg ikke så nøye med dietten lengre, fordi jeg går nedover i vekt uansett, men synes i hvert fall det er en ide å prøve denne dietten om du vil ned i vekt:.. Lykke til:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har rett og slett meldt meg på grete roede. Har 8-9kg som skal av. Det minner mye om det som tidligere er beskrevet...handler jo stort sett om sunn mat, mindre mengder, lite(ingenting..) snop/digg - og litt trening/bevegelse !! Det er overraskende enkelt å holde planen, synes jeg.... og klart...det hjelper jo på at du vet at en blir veid om en uke=)

Jeg har allerede lært mye om kalorier og matinntak( har gått i en uke). Jeg har fått meg en oppvåker når det gjelder all drittet jeg spiser. Det er jo like mange kalorier i det som ALL mat jeg spiser nå.. ( og tro meg, jeg går ikke rundt sulten.)

Jeg har tro på grete roede, for det er veldig sundt, men likevell basert på vanlig norsk kosthold. Jeg trenger jo ikke å spise slik som nå resten av livet. Det er jo mens jeg skal NED i vekt. Etterpå må jeg bare passe på å være noenlunde i balanse.

Uansett- lykke til !!

Skrevet

Hei Kvikklunsj og buddha-jenta

Kan du please sende opplegget til meg?!?!? Har en del kilo og cm rundt magen jeg vil bli kvitt!!!:)

Tusen takk:)

Skrevet

Ehhhh...ja så var det denne peanøtt hjernen da!!!

Thi hi...du trenger kanskje mailadr. mi for å sende no til meg?!?!

haha haha LOL!!!

[email protected]

Skrevet

Hei Kvikklunsj og buddha-jenta

Kan du være så snill og sende det til meg også? trenger virkelig å gå ned noen kilo ja.

Mail: [email protected]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...