Gå til innhold

amming7prevensjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på om det er veldig dumt å bruke amming som prevensjonsmiddel? jeg og mannen sleit lenge med å bli gravide, så har vel i utgangspunket ikke så lett for å bli gravid.og sexlysten har ikke vært på topp etter fødsel, og finner sjeldent rom for det med småen her.. vil gjerne ha flere barn, og kunne for såvidt ha startet på'n igjen med en gang om jeg hadde hatt garanti for ikke å bli så kvalm som sist graviditet. kombinasjonen å ta seg av en baby som skal ammes, samtidig som man er gravid og kaster opp døgnet rundt frister ikke da..

høres sikkert kjempenaivt ut å spørre om dette. men bare lurer nå likevel jeg.. dere som fullammer, bruker dere alle prevensjon i tilegg eller?

har ikke fått tilbake mensturasjon enda

ønsker seriøse og saklige svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Amming er vel ikke det sikreste prevensjonsmiddelet akkurat, men jeg skjønner hva du mener. Vi brukte 4 år på å bli gravide, så sjansen for at det skal skje igjen tror vi er veldig liten. Vi bruker ikke prevensjon, og nå ammer jeg nesten ikke lenger heller(snuppa er snart 8 mnd og nekter puppen..)

Du sier jo at dere gjerne vil ha flere barn, men noen garanti for at du ikke blir kvalm er vel vanskelig å få:-) (i såfall ønsker jeg meg det også!)

Så om du er klar for at du faktisk kan bli gravid igjen, er det jo greit å gjøre det på den måten. Jeg synes det er veldig greit å slippe å stappe kroppen full med hormoner (som jeg i tillegg blir fryktelig humørsyk av:-) )

Ikke sikkert du ble så mye klokere, men lykke til.

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...