Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Hva gir dere? Føler jeg gir for mye grøt og tåteflaske, han er jo ikke baby lengre.. Frokost: brød, banan og vann på tåteflaske Lunch: Grøt, frukt og vann Middag: middagsglass evt hjemmelaget Kvelds: grøt og vann, evt flaske med melk rett før han legger seg
Line_78 Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 Vår er 9,5 måned og får fortsatt mye pupp (dag og natt). Fast føde ser ca slik ut: Frokost: Litt grøt (sjelden mye på morgenen), vann på tåteflaske Lunsj: Brød eller banan, vann på tåteflaske Middag: middagsglass (max et halvt 6-månedersglass) hvis han vil ha, evt brød i stedet, av og til fruktmos, vann på tåteflaske Kvelds: grøt, vann på tåteflaske I tillegg får han smake litt på vår mat, har forsøkt å lage litt hjemmelagd middag, men det har ikke falt i smak enda. (Er ikke akkurat så mange av middagsglassene han liker enda heller ;-) ) På 9-månedersgruppa sa helsesøster at de ikke anbefalte mer enn to grøtmåltider om dagen.
#gurimalla# Skrevet 30. oktober 2006 #3 Skrevet 30. oktober 2006 Hei! Jeg har en datter på snart 10 mnd. Hun drikker vann til alle måltidene,fra kopp+ at hun får mm til frokost og kvelds. Hun har aldri tatt hverken flaske eller mme,til mors store fortvilelse... He,he..kommet over det nå Ellers: Frokost: grøt av 2 dl.vann Lunsj:2 skiver+ frukt Middag:hjemmelaget eller 1 helt glass. Kvelds:grøt av 2 dl.vann Hun har litt av en appetitt skal jeg si deg. Men hun er så aktiv at kroppen må ha mye næring... For hun legger ikke så veldig på seg pga at hun har krabbet rundt siden 7,5 mnd.gammel. Er 72 cm og 8,8 kilo.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 Jenta mi får pupp om morgenen, så grøt og vann på tutekopp til lunsj, pupp + middagsglass + vann på tutekopp til middag, pupp + grøt + vann på tutekopp til kvelds. Hun har aldri tatt flaske. Før var det er styr, men nå er det greit. Greit å venne av med flaske synes jeg, men det er nok litt kos også. Kanskje du kan bytte ut tåteflasken med tutekopp når du gir grøt/middagsmåltid og heller ha tåteflasken som kos med melk om kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå