Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg har akkurat fått barn nr 1, hun er 7 uker! Nå er det sånn at jeg sitter å tenker litt, tenker på at jeg etter endt permisjon ikke vil tilbake til den jobben jeg har, uten har tenkt til å si opp. Hadde også tenkt til å ta en deltidsjobb da for å få mest mulig tid til barnet mitt. Men økonomisk sett så hadde det jo vært veldig gunstig å få et barn til med en gang, siden jeg da får detsamme permisjonsbeløpet som jeg har hatt nå! Hvis ikke må jeg jo ta en heltidsjobb før jeg blir gravid igjen for å tjene opp til full fødselspermisjon. Hmm....hva sier dere? Noen gode råd på lur?
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 Barn og voksne er så forskjellige så det er vanskelig å komme med råd. Det sommer passer for noen, passer ikke for andre... Men et par kommentarer lell ) Sannsynligheten for at du klarer å bli gravid så raskt at du kan gå rett over i ny permisjon, er ikke kjempestor. Dersom du ammer, er den minimal. Det tar som regel noen måneder før hormonene har stabiliesert seg og eggløsningen kommer tilbake. Hos meg tok det 10mnd. Nr 2 ble født 10mnd etterpå, så det var full klaff kan du si, he he. La oss si du får det til, at eldstemann er 1 år når hun blir storesøster. Med to så tette må du regne med nattevåk med begge barna. Begge skal sove på dagtid, men ikke nødvendigvis samtidig. Begge våkner muligens veldig tidlig på morgenen. Den eldste er fremdeles veldig lite selvhjulpen og har stort behov for mamma. Får den minste kolikk, blir det tøft for den eldste som da er bare 1år og trenger masse hjelp,kos og oppmerksomhet. Men det er klart at alt dette stressende rotet varer kun i begrenset periode, så man overlever! Og du har sikkert en flink mann som er deltakende i kos, stell og lek. Bare noen punkter å tenke gjennom før du bestemmer deg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå