Gå til innhold

Julevasken... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart er det jul (er jo hyggelig det da), men det er så innmari mye jobb forut (spes. med 2 små..) Så tenkte snart jeg skulle begynne med rundvasken, hvis jeg kommer i gang.. Har ikke tatt det på 2 år, huffhuff. Hvor ofte tar dere husvask? Og bruker dere lang tid? Her brukes det ihvertfall en dag på hvert rom. Sambo sa han skulle hjelpe meg, og tror jammen i meg han skal få lov til det. Dere da, samarbeider dere om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Hvis det med rundvask menes at du vasker tak og vegger, tar jeg aldri rundvask. Så grisete er jeg. Men, jeg støvsuger, tørker støv og vasker til jul så sant helsa holder. Det er ikke et must her i huset. Vi har det rent og ryddig stort sett.

Synes ikke du trenger å stresse med en slik rundvask.Kjære vene, du har to små barn. Det er heller bedre for dem at du er opplagt rundt dem, enn at taket i gangen er vasket. Sett heller av tid til koselige ting dere kan gjøre sammen i stedet for å vaske på plasser ingen ser...

Skrevet

Helt enig med Anonym over, ikke stress for mye med det, viktigere at dere koser dere. Mamma skulle alltid ha det perfekt til jul, bake syv slag mm, noe som resulterte i at jeg hater julen, spesielt tiden før julen, får helt vondt i magen av å tenke på at det nærmer seg. Mamma innrømmer at det er hennes skyld, at det ikke var noe koselig tid for oss. Hvem husker vel hvor rent det var hjemme ?? Nei, det man husker er tiden man hadde sammen !

Skrevet

Ja, er helt enig med dere. Vil ikke at mine barn skal minnes jula med bare vasking liksom.. Kanskje jeg skal droppe det i år, men en gang må det jo gjøres også.. Hva slags hyggelige ting pleier dere å gjøre med barna da? Tips mottas med takk :)

HI

Skrevet

Så bra at du dropper det. Er jo et evig dilemma det der, hvordan man skal prioritere. Er jo viktig å prioritere tid med barna, men man må jo vaske litt innimellom også ja. Her har vi lagt lista litt lavere etter at vi fikk barn, men må jo holde det sånn noenlunde.

Vi pleier å lage pepperkaker og annen julepynt sammen. Har hatt datteren min i min familiebarnehage fram til i høst så derfor har vi gjort det meste sammen. Men i år gjør hun en del i barnehagen, men skal i hvert fall lage pepperkaker sammen for det har blitt en fin tradisjon :-) Ellers er det vel ikke så viktig å ha fullt program, men å ha tid til hverandre og ikke stresse så mye rundt.

Skrevet

Hei hei :) Hvis man skal ta julevasken, er det veldig hyggelig å gjøre det sammen med noen da :) Å gå sammen et par tre venner feks og ta et og et sted...da blir det jo litt kaffe og skravling også ;) Det er jo også noe vi trenger :)

Skrevet

Jeg vasker ned til jul (og til våren). Det betyr ikke at jeg skrubber vegger og tak. Jeg har nytt hus så det er greit å holde. Men jeg liker å rydde og vaske i skuffer og skap, ha vasket bak senga og kommoden et par ganger i året, vaske av flekkene på dørene osv. Det tar litt ekstra tid, men da kan man slurve litt ellers.

MEN! Jeg husker også dette forferdelige styret hjemme hos oss før jul. Jeg hatet julen!! Så ingen unger her i huset skal kunne si at mamma var så stresset før jul. Da er det bedre at de sier: Mamma var så stresset i november. I allefall en uke mens jeg vasker. Jeg prøver å få mye av styret unna før desember. Når julestjerna er oppe er det litt jul hos oss og da skal vi bare gjøre koselige ting. Vi baker bare noen få ting, det vi har lyst på.

Jul skal være kos og gi gode minner!!!

God jul, alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...